Actros z najnowszym silnikiem OM471 w rzeczywistych warunkach zużywa jeszcze mniej paliwa od poprzednika.
Mercedes-Benz Actros stoczył już 1.901 pojedynków Fuel Duel z najważniejszymi konkurencyjnymi ciężarówkami w Europie. W ramach tych pojedynków – polegających na teście porównawczym zużycia paliwa – 90 ciągników siodłowych pokonało łącznie dystans 8.981.019 km po drogach 22 krajów Europy. I osiągnęło niezwykłe wyniki: Actros wygrał ponad 90% wszystkich starć, zużywając średnio o 10,3% mniej paliwa od rywali.
Dla nabywców Actrosa w sektorze transportowym to czysty zysk – na paliwo przypada 29%, czyli największa część całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). A jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie wydatki związane z posiadaniem ciężarówki, udział kosztów paliwa rośnie nawet do 50-60%.
Nowa generacja silnika OM 471 ogranicza zużycie paliwa nawet o 3%
W kolejnych testach porównawczych Mercedes-Benz Actros wypadnie jeszcze lepiej niż dotychczas. Obecne, imponujące wyniki zużycia paliwa wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji jednostki OM 471 – dostępnej w pięciu wersjach mocy/momentu obrotowego – zostaną obniżone nawet o kolejne 3%. Równocześnie dane dotyczące maksymalnej mocy i momentu obrotowego pozostaną bez zmian.
To zasługa wyrafinowanej technologii, takiej jak druga generacja unikalnego układu wtryskowego X-Pulse, opatentowane rozwiązania w zakresie recyrkulacji spalin i równoczesnego sterowania układem doładowania, precyzyjna turbosprężarka własnej konstrukcji, oraz wielu innych działań, w tym dłuższego przełożenia osi.
Mniejsze zużycie paliwa, lepsza dynamika
Mimo niższego zużycia paliwa Actros zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy. Szybki i gwałtowny przyrost mocy pozwala na sprawne ruszanie z miejsca i nabieranie prędkości, nawet z najniższych prędkości obrotowych. Jednostki napędowe chętnie odpowiadają na wciśnięcie pedału gazu już od obrotów biegu jałowego, a swój maksymalny moment obrotowy osiągają tuż powyżej 1000 obr./min. Niskie zużycie paliwa przyczynia się nie tylko do poprawy bilansu finansowego firmy, ale również do ochrony zasobów środowiska: biorąc pod uwagę typowy roczny przebieg w wysokości 130 tys. km, pokonywany głównie na wymagających trasach i przy pełnym załadunku, Actros zasilanym nowym silnikiem OM 471 każdego roku zużywa o około 1100 litrów oleju napędowego mniej od poprzednika, co odpowiada to ograniczeniu emisji dwutlenku węgla na poziomie 3 ton.
Fuel Duel w Polsce
Również w Polsce program Fuel Duel cieszy się bardzo duża popularnością. Krajowe firmy odbyły już 174 pojedynki, co stanowi niemal 10% sumy europejskiej. W ramach nich, nasi przewoźnicy przejechali niemal 1,3 mln kilometrów, oszczędzając średnio 13,1% paliwa względem analogicznych tras przy użyciu konkurencyjnych marek. Może to sugerować, iż na polskich, z reguły bardziej wymagających niż na Zachodzie drogach, najnowsza technologia Mercedes-Benz pozwala osiągnąć jeszcze większe korzyści.
Komentarze