Normy Euro 6 są stosowane do homologacji wszystkich nowych modeli pojazdów drogowych w celu przeciwdziałania wzrostowi zanieczyszczenia powietrza. Aby sprostać wymaganiom tych norm, MAN Truck jest zaangażowany w rozwój nowoczesnych silników, opierając się na wiedzy i doświadczeniu UFI Filters zamierza rozwinąć nowy rodzaj filtrów do diesla.
Jakość oleju napędowego w przed filtracją ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia optymalnego funkcjonowania pojazdu: większą wydajność układu wtryskowego, lepsze spalanie i mniejszą emisję zanieczyszczeń. Wiąże się to z lepszą wydajność silnika i zwiększoną oszczędnością paliwa, czynnikami które są niezbędne zwłaszcza dla transportu dalekiego zasięgu, gdzie koszty eksploatacji mają duży wpływ.
MAN Truck darzy pełnym zaufaniem UFI Filters, które odpowiedzialne jest za wyposażenie nowych silników serii TGX z 520, 560 i 640 KM D38 6-cylindrowych oraz serii TGS wyposażonej silniki 6-cylindrowe D20 i D26 Common Rail z 360 do 480 KM.
Filtry do diesla, które są również dostępne na aftermarkecie z odniesieniami UFI i SOFIMA odpowiednio 24.035.01 i S 4035 NR, eliminuje 98% wody z oleju napędowego. Ma to zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu, zwłaszcza dla zwykłych systemów Common Rail, które działają pod wysokim ciśnieniem. Jeżeli woda nie jest poprawnie filtrowana może szybko spowodować poważne uszkodzenie systemu wtrysku silnika. Filtry o numerach 24.035.01 i S 4035 posiadają korpus stalowy i filtracyjny składający się z warstwy celulozy w połączeniu z warstwą z tworzywa sztucznego. Filtr UFI może zatem zapewnić wysoki stopień oddzielenia wody od oleju napędowego ze względu na zdolność kompozytowych filtracyjny do blokowania wody na zewnątrz pojemnika, który ma powierzchnię hydrofobową.
Trzeba też pamiętać, że wszystkie filtry oleju napędowego UFI Filters i SOFIMA zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić ten sam poziom filtrowania, także wtedy, gdy do czynienia mamy z kompozycją nowych paliw.
Komentarze