Świetne wyniki niemieckiego producenta

, 18 lutego 2016, 12:44

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2015 r. obroty w wys. 3.744 mln PLN, co oznacza 18,1% wzrostu w porównaniu do 2014 r. (3.170 mln PLN). To najlepszy wynik w historii firmy.

Samochody dostawcze Mercedes-Benz
W roku 2015 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 64.228 pojazdów, co oznacza wzrost o 15,3%. Premierą roku było Marco Polo. Klasa V została oficjalnym samochodem prestiżowej serii zawodów IRONMAN European Tour. Rozszerzono ofertę opcji w większości innych modeli, m.in. 4×4 dla Vito i Klasy V, serię dodatków do Citana, w tym silnik Euro VI. Powstały także pierwsze w Polsce VanPro Center – w Jankach, Sosnowcu i Wrocławiu otwarto autoryzowane salony i serwis poświęcone wyłącznie samochodom dostawczym.

Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz.
Screenshot_10
Screenshot_11

Części zamienne
W roku 2015 sprzedaż oryginalnych części Mercedes-Benz wzrosła o ponad 5 %. Dużą dynamikę wzrostu nadal utrzymuje oferta części regenerowanych EconomyLine, osiągając 16% przyrost w stosunku do roku ubiegłego. Ważnym wydarzeniem dla sprzedaży części w kanale lądowym było uruchomienie w lipcu Nowej Generacji platformy WebParts. Kompletnie nowe narzędzie do zamawiania części przez warsztaty niezależne z pewnością zaowocuje rozwojem biznesu w tym obszarze.

Samochody ciężarowe Mercedes-Benz
To był dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Największy wzrost zanotowano w segmencie 6-16 T, gdzie sprzedano 306 pojazdów – o 24,5% więcej niż w 2014 r. W sumie w 2015 r. klienci Mercedesa zarejestrowali 3.555 pojazdów: 2.707 sztuk w segmencie SZM (ciągniki siodłowe), 542 sztuki w segmencie NSZM (podwozia) i wspomniane już powyżej 306 sztuk w segmencie 6-16 T. Odnotowany wzrost na poziomie 16,55% nie pozwolił utrzymać się na pozycji wicelidera, ale zapewnił firmie miejsce w czołowej trójce.
Screenshot_12

Serwis i części zamienne
W tym segmencie coraz większym zainteresowaniem klientów cieszyła się oferta pogwarancyjnych pakietów serwisowych, obejmujących podstawowe czynności przeglądowe w stałej i atrakcyjnej cenie. Rozszerzona została oferta o pakiety dla nowego Actrosa. Kontynuowany był również program „Ty dbasz o Mercedesa, Mercedes dba o Ciebie”,  w ramach którego kierowcy samochodów ciężarowych otrzymywali upominki przy wykonywaniu napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mercedes-Benz. W 2015 roku uruchomiona została akcja doposażenia pojazdów w system aktywnego tempomatu PPC, który zmniejsza zużycie paliwa nawet o 5% oraz zwiększa bezpieczeństwo. Mając na względzie zdrowie i komfort kierowców zbudowano, we współpracy z fundacją Truckers Life, 15 siłowni w stacjach serwisowych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się spotkania z klientami organizowane w stacjach dealerskich: śniadania z klientami oraz rodzinne pikniki Roadshow, podczas których prezentowana była pełna oferta Mercedes-Benz Truck.

Części zamienne
Zwiększona została dostępność części zamiennych w magazynie centralnym w Ołtarzewie. Wprowadzono szereg programów ułatwiających Klientom dostęp do oryginalnych części oraz optymalizujących koszty serwisowania pojazdów. Rozszerzona została oferta fabrycznie odbudowywanych części EconomyLine, która w tej chwili obejmuje już kilka tysięcy pozycji – od niewielkich podzespołów po całe agregaty tj. silniki czy skrzynie biegów. Uruchomiono program fabrycznej odbudowy silników, dzięki któremu klient oszczędza czas i pieniądze, a do tego otrzymuje produkt objęty taką samą gwarancją jak nowa jednostka napędowa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!