Pompa kierownicy to podzespół silnika, który jest wykorzystywany w układzie wspomagania kierownicy. W najnowszych pojazdach pompy układu kierowniczego różnią się od pomp standardowych i pompy paliwowej.
Pompy układu kierowniczego marki DT są produkowane w ściśle określonych wymiarach, tak aby idealnie pasowały do przyporządkowanych im modeli. Wykorzystanie do produkcji materiałów najwyższej jakości gwarantuje trwałość, nawet podczas pracy przy ogromnym ciśnieniu.
Obudowa jest obrabiana z aluminium wytwarzanym w obróbce wysokociśnieniowej. Proces ten zapewnia najwyższą jakość wyprodukowanego elementu. Wirnik i łopatki wirnika wykonane są z najwyższą precyzją, aby osiągnąć najlepszą możliwą odporność materiału. W celu utrzymania zużycia do minimum, łopaty wirnika są poddawane specjalistycznej obróbce metalu, a następnie procesowi twardnienia. Po zakończeniu produkcji, każda pompa jest indywidualnie przetestowana w różnych prędkościach obrotowych silnika dla jak najlepszego funkcjonowania, charakterystyce pracy pod ciśnieniem, emisji hałasu i pojemności.
Przed przystąpieniem do montażu nowej pompy, cały system hydrauliczny układu kierowniczego należy przepłukać i napełnić nowym olejem hydraulicznym, aby zapobiec uszkodzeniu pompy przez ciała obce. Użyty olej hydrauliczny musi być zgodne z normami określonymi przez producentów pojazdów, w odniesieniu do płynności, zakres stosowania i dopuszczalnych temperatur roboczych.
Komentarze