Polski producent zabudów na samochody ciężarowe szykuje się do największych na świecie Targów Budowlanych i Górniczych – Bauma. Na stoisku KH-KIPPER i firm partnerskich takich jak MAN Truck & Bus, GINAF Trucks Nederland i HYVA Germany zwiedzającym zaprezentowane zostanie łącznie 7 eksponatów. Na Baumie producent zaprezentuje, cieszące się dużą popularnością wśród klientów, zabudowy budowlane i kopalniane.
W 2015 roku to głównie w Niemczech i Skandynawii dynamika eksportu KH-KIPPER była zdecydowanie największa. Europa Zachodnia to obecnie główny rynek zbytu KH-KIPPER. Największą popularnością w Niemczech cieszą się budowlane zabudowy trójstronne na 2- i 3-osiowych podwoziach. Nie przypadkowo więc na monachijskiej Baumie KH-KIPPER zaprezentuje kilka zabudów trójstronnych zarówno do lekkiego, jak i ciężkiego transportu budowlanego.
Wyposażone w burtę hydrauliczną i oznaczone symbolem W3H zabudowy do transportu budowlanego firma zaprezentuje na swoim stoisku nr FN.919/4 – na podwoziach MAN HydroDrive® 6×6 oraz Scania 6×4. Nowy unikalny design opracowany przez inżynierów KH-KIPPER przyczynił się do optymalizacji ich wagi i zapewnił większą ładowność w stosunku do poprzedniczek. Nowy system plandekowy autorstwa KH-KIPPER pozwala na rozłożenie plandeki bez konieczności wspinania się na zabudowę.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów KH-KIPPER co roku wprowadza lepszy standard i nową jakość. Obecnie podłoga zabudów budowlanych do transportu ciężkiego wykonana jest w standardzie wyłącznie ze stali trudnościeralnej HARDOX 450. W coraz większej gamie produktów stosowana jest również stal STRENX. Stale wysokojakościowe pojawiają się nawet w małych wywrotkach – zarówno podłoga, jak i boki mogą być wykonane są ze stali HARDOX 450. Sprawia to, że konstrukcja jest lekka i wytrzymała.
Zmodernizowana zabudowa trójstronna W3F prezentowana na stoisku KH-KIPPER na podwoziu VOLVO 4×2 przeznaczona do transportu lekkiego uzyskała przede wszystkim większą ładowność. Podłoga została wykonana z wysokojakościowej stali STRENX. Zastosowanie cieńszych stali korzystnie wpłynęło na zwiększenie ładowności pojazdu. Nowe wspomaganie sprężynowe burt, liczne uchwyty na podłodze, mocowania pasów transportowych pod podłogą czy nowy model drabinki z podestem zapewniają bezpieczny i wygodny transport. Zabudowę wyróżnia również wysoka szczelność skrzyni oraz nowy design. Zabudowa trójstronna W3F to produkt przeznaczony nie tylko dla budownictwa. Specjalny proces malowania oraz możliwość wyposażenia jej w dodatkowe opcje umożliwiają jej wykorzystanie również w branży komunalnej.
W1C to udoskonalona wersja klasycznych „prostokątnych” zabudów zamontowana na off-roadowym podwoziu. Skrzynię, dzięki wykorzystaniu wysokowytrzymałych stali, cechuje unikatowy design. Nowa zoptymalizowana konstrukcja zapewniła obniżenie wagi zabudowy i zwiększyła jej ładowność. Podwójna podłoga wyposażona w system podgrzewania spalinami zapobiega zamarzaniu ładunku w niskich temperaturach.
Budowlana hybryda
Nadal dominującym w produktach KH-KIPPER materiałem są nowoczesne stale, chociaż tam gdzie nie jest to konieczne coraz więcej produktów wykonywane jest z aluminium. Prezentowana na Baumie aluminiowa zabudowa budowlana W3A na podwoziu MERCEDES-BENZ 4×2 na stoisku Hyva Germany jest tego doskonałym przykładem.
Wywrotki kopalniane zamiast wozideł?
Na Baumie KH-KIPPER zaprezentuje także ciekawe zabudowy kopalniane. Największą zaletą wywrotek kopalnianych na podwoziach samochodów ciężarowych są znacznie mniejsze koszty zakupu, serwisu i oszczędność paliwa. Po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej takie pojazdy z powodzeniem zastępują tradycyjne wozidła.
Prezentowana na stoisku KH-KIPPER zabudowa W1M na podwoziu MAN 6×6 to zabudowa specjalnego przeznaczenia – do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych panujących w kopalniach. Brak bocznego użebrowania niezwykle korzystnie wpływa na obniżenie wagi skrzyni, a co za tym idzie na zwiększenie jej ładowności. Dzięki wykorzystaniu sprężystych właściwości nowoczesnych stali, energia kinetyczna uderzenia, nawet przy załadunku kamieni o dużej frakcji, jest doskonale rozpraszana. Skrzynia posiada charakterystyczną skrzynię z podniesioną w tylnej części podłogą oraz duży dach chroniący kabinę przed kamieniami.
Istotną nowością w zabudowach KH-KIPPER jest rewolucyjny mini-komputer pokładowy, którego głównym zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa pracy wywrotki. Podnoszenie skrzyni na zbyt pochyłym terenie grozi wywróceniem pojazdu, dlatego sygnał zarówno dźwiękowy, jak i wizualny informuje kierowcę o takim niebezpieczeństwie. System wskazuje dodatkowo temperaturę i ciśnienie oleju układu hydraulicznego wywrotki, a dane są zapisywane w pamięci urządzenia.
Stosowany w zabudowach tylnozsypowych KH-KIPPER siłownik hydrauliczny nowej generacji HYVA ALPHA zapewnia krótszy o około 20% czas podnoszenia i opuszczania skrzyni. Lżejszy, a zarazem mocniejszy system hydrauliczny wpływa także na zwiększenie ładowności wywrotki. Przy wielokrotnie powtarzanych cyklach nowe rozwiązanie pozwala na zagospodarowanie zaoszczędzonego czasu na większą ilość cykli, a tym samym na przetransportowanie większej ilości ładunku.
Kopalniana zabudowa W1U Heavy-Duty, prezentowana na stoisku Ginaf Nederland, została zamontowana na największym w całej gamie Ginafa modelu HD 5395 TS 10×6. Dzięki specjalnej konstrukcji, skrzynia charakteryzuje się dużą objętością i jednocześnie wysoką ładownością. Przy projektowaniu zabudowy duży nacisk położono na optymalizację czasu kiprowania. 70 ton ładunku pojazd rozładowuje w ciągu zaledwie 40 sekund. Uzyskanie tak dobrego wyniku zapewnił dedykowany układ hydrauliczny i unikatowy kształt skrzyni w kształcie litery Ω (omega). Charakterystyczny kształt zapobiega przyleganiu ładunku o wysokiej lepkości w trakcie wyładunku, takiego jak rudy niklu, boksytu czy glina.
KH-KIPPER zawsze kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo użytkowania. Konstrukcja z nisko położonym środkiem ciężkości w znaczący sposób podnosi dzielność terenową pojazdu. Podwójny system siłowników podpodłogowych i stabilizator nożycowy mają na celu uzyskanie maksymalnej stabilizacji wywrotki podczas kiprowania. Operacja podnoszenia wywrotki zintegrowana jest z systemami bezpieczeństwa. Za pomocą guzika w kabinie uruchamia się przebiegająca samoczynnie cała procedura kiprowania. Dzięki temu operator nie musi wykonywać kilku operacji jak w konwencjonalnych wywrotkach. Nie bez znaczenia dla wytrzymałości pozostaje konstrukcja tylnej burty oparta na podwójnym zawiasie z automatycznym systemem otwierania za pomocą stalowych lin.
Komentarze