Scania z bogatą ekspozycją na targach Bauma

, 12 kwietnia 2016, 9:29

Kompleksowa oferta Scania dla branży budowlanej zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych targów Bauma. Wydarzenie odbywa się w dniach 11 – 17 kwietnia 2016 roku w Monachium. W trakcie wydarzenia przedstawionych zostanie sześć wytrzymałych i zwinnych ciężarówek Scania o modułowej konstrukcji, pozwalającej na zoptymalizowanie masy własnej pojazdów.
Dla gości targów udostępnione zostaną zarówno typowe pojazdy budowlane, jak i ciężarówki przystosowane do pracy w kopalniach, tak duże, że muszą być wystawiane na terenie zewnętrznym.

Oprócz będzie można zobaczyć odnowioną gamę słynnych, pomarańczowych silników przemysłowych: 9-litrowych, 13-litrowych i 16-litrowych, zgodnych z Tier 4 final oraz Stage IV. Jednostki 9- i 13-litrowe są stale rozwijane, aby sprostać normie Stage V.

Trzecim mocnym akcentem, dostępnym na stoisku Scania będą inteligentne i kompleksowe rozwiązania mające na celu podniesienie wydajności użytkowania pojazdów.

Pojazdy Scania systematycznie zwiększają swój udział w segmencie budowlanym na największych, europejskich rynkach. W Niemczech w latach 2009 – 2015 firma zwiększyła udział w rynku z 3 do 8,5 proc., a pozytywny trend wciąż się umacnia.

– Cieszymy się bardzo, że w ostatnich latach znacznie wzrosła świadomość silnej i konkurencyjnej oferty Scania w segmencie budowlanym. Nasze pojazdy i usługi doskonale współgrają z oczekiwaniami współczesnych użytkowników. Dbamy o najwyższą jakość rozwiązań, oferujemy też najbardziej ekonomiczne silniki – komentuje Christopher Podgorski, Senior Vice President, Sales and Marketing w Scania Trucks.

Pojazdy budowlane Scania, które zostaną zaprezentowane podczas tegorocznej edycji targów Bauma:
Scania R 730 LA 10×4*6, Euro 6 – ciężki ciągnik ze standardową skrzynią biegów, zdolny tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie do 150 ton

  • 730 KM, 3500 Nm przy 1000 – 1400 obr/min, SCR + EGR
  • kabina sypialna CR19 Highline, skrzynia biegów 12+2 z półbiegami i nadbiegiem, w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów Scania Opticruise oraz retarderem Scania
  • rozstaw osi 3550 mm, zawieszenie powietrzne wszystkich osi
  • system Scania Fleet Management

 

Scania G 450 CB 8×4, Euro 6 – trójstronna wywrotka Meiller o masie zoptymalizowanej pod kątem wysokiej ładowności

  • 450 KM, 2350 Nm przy 1000 – 1300 obr/min, tylko SCR
  • kabina dzienna CG16, skrzynia biegów 12+2 z półbiegami, w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów Scania Opticruise oraz retarderem Scania
  • rozstaw osi 4300 mm, resory paraboliczne na wszystkich osiach
  • system Scania Fleet Management

 

Scania G 490 CA 4×4, Euro 6 – gotowy do użycia ciągnik z napędem obu osi przygotowany do holowania naczepy wywrotki

  • 490 KM, 2550 Nm przy 1000 – 1300 obr/min, SCR + EGR
  • kabina sypialna CG19, skrzynia biegów 12+2 z półbiegami i nadbiegiem, w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów Scania Opticruise oraz retarderem Scania
  • rozstaw osi 3700 mm, resory paraboliczne na przedniej osi, zawieszenie powietrzne osi tylnej
  • system Scania Fleet Management

 

Scania P 410 CB 8×4, Euro 6 – lekka i wydajna betonomieszarka o objętości 9 m3

  • 410 KM, 2150 Nm przy 1000 – 1300 obr/min, tylko SCR
  • kabina dzienna CP 16, skrzynia biegów 12+2 z półbiegami, w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów Scania Opticruise
  • rozstaw osi 4300 mm, resory paraboliczne na wszystkich osiach
  • system Scania Fleet Management

 

P 400 CB 6×4, Euro 5 – uniwersalna wywrotka szosowo-terenowa o zoptymalizowanej dopuszczalnej masie technicznej

  • 400 KM, 2100 Nm przy 1000 – 1300 obr/min, wtrysk paliwa z pompowtryskiwaczami Scania PDE, układ SCR zapewniający zgodność z Euro 5
  • kabina dzienna CP 16, skrzynia biegów 8+1
  • rozstaw osi 3700 mm, resory paraboliczne na przedniej osi, wielopiórowe resory na tylnych osiach – kiper ogrzewany gazami spalinowymi

 

P 400 CB 6×6, Euro 5 – wywrotka kopalniana z kompletem osi napędzanych

  • 400 KM, 2100 Nm przy 1000 – 1300 obr/min, wtrysk paliwa z pompowtryskiwaczami Scania PDE, układ SCR zapewniający zgodność z Euro 5
  • kabina dzienna serii P, skrzynia biegów 12+2 z półbiegami i nadbiegiem, w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów Scania Opticruise oraz retarderem Scania
  • rozstaw osi 3800 mm, resory paraboliczne na wszystkich osiach
  • opony Super-single przystosowane do jazdy w trudnym terenie
  • zabudowa Istrail o objętości 14 m3 + 2 m3, wykonana ze stali Hardox 450
  • przystosowana do zimnego klimatu poprzez wzmocnienie izolacji kabiny, montaż dodatkowego ogrzewania kabiny, elektrycznego podgrzewacza silnika i akumulatora o dużej pojemności 225 Ah

Scania_Mining_Scania_4

Wydajne i przyjazne dla środowiska
Wiele pojazdów budowlanych osiąga wysokie przebiegi. W Niemczech typowa ciężarówka 8×4 przejeżdża w ciągu roku około 80 000 km. Warto podkreślić, że poziom zużycia paliwa jest kluczowy nie tylko ze względu na ewentualne oszczędności, ale także na emisję spalin.

Oferta Scania obejmuje szeroka gamę pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi. Pięć silników Scania Euro 6 przeznaczonych do pojazdów ciężarowych jest przystosowanych do zasilania biopaliwem FAME (estrami metylowymi kwasów tłuszczowych), wszystkie mogą też być napędzane HVO (uwodornionymi olejami roślinnymi). W przypadku stosowania biopaliwa HVO redukcja CO2 może sięgnąć nawet 90 proc.

– Wysokiej jakości rozwiązania w połączeniu z wytrzymałością, niskim zużyciem paliwa oraz kompleksowym serwisem to czynniki, które wspólnie przyczyniają się do optymalizacji kosztów użytkowania. Przewoźnicy, którzy widzą pełny obraz własnej działalności nie mogą pozwolić sobie na jazdę innymi ciężarówkami niż Scania – dodaje Christopher Podgorski.

Scania oferuje pojazdy doskonale dopasowane do każdego rodzaju pracy, charakteryzujące się niskim całkowitym kosztem eksploatacji i wysoką dyspozycyjnością. Niezawodne, wytrzymałe pojazdy firmy w połączeniu z telematyką i kompleksową obsługą serwisową wspierają użytkowników, którym zależy na utrzymaniu wysokiej efektywności prowadzonej działalności.

Silniki gotowe na Stage V
Nowa gama silników Scania zapewnia niski całkowity koszt eksploatacji, bez kompromisu jeśli chodzi o doskonałe osiągi. Było to możliwe dzięki systemom sterowania oraz kontroli emisji spalin, opracowanym przez ekspertów firmy. Silniki zgodne ze Stage V zostały zaprojektowane z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych rozwiązań technologicznych, korzystają też z katalizatora SCR oraz filtra DPF. Wszystkie silniki przemysłowe Scania o pojemności 9, 13 i 16 l osiągają moc od 202 do 566 kW.

Scania P 460 8x4 tipper. La Zanja mine, Cajamarca, Peru Photo: Silvio Serber 2013

Kontrola na każdym etapie rozwoju
Od silników przemysłowych oczekuje się wysokiej dyspozycyjności, dużego momentu obrotowego przy niskich obrotach oraz możliwie najniższego zużycia paliwa. Nowa gama silników Scania w pełni odpowiada na te potrzeby. Inżynierowie Scania zadbali o pełną kontrolę każdego etapu ich rozwoju, od projektu po produkcję. Co więcej, samodzielnie opracowali wykorzystywane w silnikach układy sterowania, wtrysku paliwa oraz kontroli emisji spalin.
Główne cechy nowych silników zgodne ze Stage V to:
• wygoda serwisowania dzięki modułowej konstrukcji silników i indywidualnym głowicom cylindrów
• wtrysk paliwa common-rail Scania
• Scania SCR oraz filtr DPF w układzie wydechowym
• system Scania Engine Management
• pierścień zgarniający, który zapobiega odkładaniu się nagaru na denku tłoka, przydatny zwłaszcza przy jednostkach pracujących pod niskim obciążeniem.

Główne zalety nowych silników zgodnych ze Stage V to zoptymalizowana konstrukcja silnika, własny system sterowania, utylizacja spalin oraz długie okresy między przeglądami.
Bazowe komponenty silników przemysłowych Scania są takie same, jak jednostek stosowanych w ciężarówkach i autobusach firmy. Korzystają one z wielu wspólnych części, co zmniejsza koszty magazynowania i skraca czas obsługi i napraw. Łatwiejsze jest również szkolenie personelu, który opiekuje się różnymi typami silników. Ponadto, aby zapewnić skuteczną kontrolę nad każdym aspektem pracy silnika, inżynierowie Scania samodzielnie opracowali system sterowania. Wśród licznych funkcji, znalazły się: kontrola wtrysku paliwa, doładowania, temperatury pracy oraz utylizacja spalin. Układ sterowania znajduje się po zimnej stronie silnika.

W ciężarówkach i autobusach Scania od kilku lat używany jest układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) do oczyszczania spalin. W przyszłości w ciężarówkach firmy stosowany będzie wyłącznie SCR w połączeniu z filtrem cząstek stałych. Obecnie silniki wyposażone jedynie w SCR są dostępne również do zastosowań przemysłowych, gdzie oczekuje się krótkiego czasu reakcji, wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach oraz niskiego zużycia paliwa. W silnikach Scania z nowej gamy standardowy okres między wymianami oleju wynosi około 500 godzin.

Scania oferuje prototypowe silniki Stage V ze znacznym wyprzedzeniem. Dzięki temu w przewidywanym terminie wprowadzenia nowej normy w 2019 roku producenci maszyn będą dysponować dojrzałym produktem, odpowiadającym na potrzeby ich klientów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!