Na początku czerwca w Brukseli odbywać się będzie kolejna edycja Bus Euro Test. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego autobusu miejskiego dostępnego w Europie w roku 2017. W konkursie bierze udział także firma Solaris, która do rywalizacji przystąpiła z elektrycznym Solarisem Urbino 12 najnowszej generacji.
Bus of The Year, czyli z angielska „autobus roku”, to organizowany nieprzerwanie od 1989 roku konkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytuł najlepszego autobus na rok następny, w przypadku bieżącej edycji będzie to rok 2017. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli stowarzyszenie europejskich wydawców czasopism branży pojazdów użytkowych, w tym autobusów. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Za każdym razem gospodarzem jest inny członek jury. Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbywa się w Brukseli. Do rywalizacji zostało zaproszonych sześciu producentów. Jednym z nich jest firma Solaris.
– „Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym. Już w 2006 roku założyciel i właściciel firmy Solaris pan Krzysztof Olszewski powiedział „Diesel umarł niech żyje elektryczność”. Dzisiaj udowadniamy, że te wizjonerskie wówczas słowa stały się rzeczywistością. Od kilkunastu lat nasza firma jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkujemy trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. Te ostatnie jeżdżą już w kilkudziesięciu europejskich miastach. Są wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ładowania. Ich operacyjność może wynosić 24 godziny na dobę. Zastosowane w pojazdach rozwiązania zależą od oczekiwań naszych klientów. Uważamy, że autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym, całkowicie bezemisyjnym i niezwykle cichym, dopełnieniem” – mówi Dr. Andreas Strecker, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.
Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegać ocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. Ich ładowanie może odbywać się na dwa sposoby: z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki zamontowanej na terenie zajezdni autobusowej. Autobus bateryjny będzie ładowany za pomocą nowej generacji ładowarki od Ekoenergetyki-Polska o mocy wyjściowej 80 kW. Mobilna ładowarka typu plug-in w Brukseli została podłączona do specjalnie przygotowanego w tym celu słupa z pantografem. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Tego typu pojazdy firma Solaris dostarczyła już m.in. do: Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do: Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki i Warszawy.
Tegoroczna edycja konkursu Bus of The Year nie jest pierwszą, w której polski producent wziął udział. Poprzednio, w 2004 roku, w Bus Euro Test rywalizował Solaris Urbino III generacji z silnikiem spalinowym. Wówczas do wygranej zabrakło zaledwie jednego punktu.
„Myślę, że po ponad 10 latach udowodniliśmy, że autobusy naszej marki są dojrzałym, a jednocześnie niezwykle innowacyjnym produktem i nie możemy doczekać się rywalizacji o ten prestiżowy tytuł.” – powiedział Dr. Andreas Strecker.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
bodzio, 7 czerwca 2016, 8:28 0 0
Jaki to Polski autobus? Ale się komuś bardzo pomyliło,bo my już nic polskiego nie mamy.A firma działa i produkuje w Niemczech i tam też płaci podatki.
Odpowiedz