Forum Kobiet w Logistyce podczas uroczystej kolacji, ogłoszono laureatki prestiżowego wyróżnienia “Kobieta w Logistyce 2015”. Tytuł ten otrzymały: jako odbiorca usług logistycznych – Joanna Patera, manager logistyki i działu celnego Sanden Manufacturing Poland oraz jako dostawca usług logistycznych – Marta Tęsiorowska, vice president, marketing & communications CEE, Pan-European Coordinator Prologis.
Tytuł „Kobieta w logistyce roku” przyznawany jest przez portal Pracujwlogistyce.pl podczas corocznego Forum Kobiet w Logistyce, konferencji dedykowanej menedżerkom pracującym zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Celem wyróżnienia “Kobieta w Logistyce roku” jest promowanie kobiet pracujących w szeroko rozumianej logistyce, prezentacja dorobku zawodowego oraz zaangażowania w rozwój zawodowy kobiet, a przede wszystkim uhonorowanie ich sukcesów i działalności za rok poprzedni. Autorką i organizatorką Forum Kobiet w Logistyce oraz wyróżnienia „Kobieta w Logistyce roku” jest Beata Trochymiak, wydawca i redaktor portalu Pracujwlogistyce.pl. Oceny kandydatek do tytułu dokonuje niezależna kapituła w składzie: Agnieszka Bilińska (fundatorka i założycielka Vital Voices Poland / partner zarządzający Trusted Communication), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), dr Ireneusz Fechner (Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu) oraz Beata Trochymiak.
Od tegorocznej, 5. edycji, wyróżnienie jest przyznawane w dwóch kategoriach: „Kobieta w Logistyce roku – dostawca usług logistycznych” oraz „Kobieta w logistyce roku – odbiorca usług logistycznych”.
W dniu 6 czerwca 2016 roku na 5. Forum Kobiet w Logistyce podczas uroczystej kolacji, które miało miejsce w Wildze, Beata Trochymiak wręczyła dwie statuetki i tytuły paniom: Joannie Paterze „Kobieta w Logistyce 2015 – odbiorca usług” oraz Marcie Tęsiorowskiej „Kobieta w Logistyce 2015 – dostawca usług”.
Joanna Patera, manager logistyki i działu celnego Sanden Manufacturing Poland, spółki wchodzącej w skład japońskiej korporacji Sanden, wiodącego światowego producenta kompresorów do klimatyzacji samochodowych. Jedyna kobieta na stanowisku managera logistyki w korporacji Sanden w Europie. Joanna związana jest z firmą od 2006 roku, gdzie przeszła wszystkie szczeble kariery, od pracownika magazynowego aż po stanowisko managerskie. W zakładzie w Polkowicach zarządza około 100 osobowym zespołem, w którym znaczny udział mają kobiety Odpowiada za cały łańcuch dostaw polkowickiego zakładu, skąd realizowane są dostawy do krajów UE, Japonii, USA i Chin. W latach 2014-2015 pracowała w oddziale Sanden w Wielkiej Brytanii jako doradca, jednocześnie pełniąc obowiązki managera logistyki w Polsce. Brytyjskim kolegom doradzała m.in. w projektach optymalizacji procesów logistycznych, w usprawnieniach procesów współpracy z klientami. Jednym z jej największych sukcesów jest udział w przygotowaniu projektu optymalizacji procesów logistycznych “New Logistics Center in Poland”, dzięki któremu zarząd Sanden zgodził się na wybudowanie nowego magazynu logistycznego w Polkowicach, w którym będą konsolidowane wszystkie wysyłki do klientów europejskich. Warto wspomnieć, że zarząd w Japonii podjął pierwszy raz taką decyzję i to w bardzo krótkim czasie, a Joanna została liderem jego wdrożenia. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Techniki. Joanna Patera jest zafascynowana logistyką, kocha to co robi i nie wyobraża siebie w innym dziale. Prywatnie interesuje się kulturą japońską, a także motoryzacją i nowinkami w świecie automotive.
Marta Tęsiorowska, vice president, marketing & communications Prologis CEE, Pan-European Coordinator, wiodącego globalnego właściciela, zarządcy i dewelopera obiektów dystrybucyjnych w Europie, obu Amerykach i Azji. Marta jest związana z firmą nieprzerwanie od 14 lat. Zbudowała od podstaw dział marketingu i komunikacji Prologis w Polsce, najpierw odpowiadając za cztery kraje – Polskę, Czechy, Słowację i Węgry, a od maja 2016 r. już za całą Europę. Wyznacza strategiczne kierunki działań komunikacyjnych, tworzy plany marketingowe, realizuje projekty CSR oraz zaangażowana jest w prace Europejskiego Działu Badań i Strategii Prologis. Od 2015 roku Marta uczestniczy również w pięciu międzynarodowych, eksperckich projektach prowadzonych przez Corporate Marketing Team Prologis. Została też mentorką oraz liderką programu wspierającego rozwój zawodowy kobiet – Breakthrough Prologis w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Podobnie jak pozostałe liderki zachęca kobiety do rozwijania swoich karier podczas cyklicznych spotkań i w ramach programów treningowych. Jest charyzmatyczną kobietą, aktywnie zaangażowaną w życie branży logistycznej. Chętnie dzieli się swoją wiedzą uczestnicząc w projektach, realizowanych zarówno przez Prologis, jak też w przedsięwzięciach ważnych dla całej branży TSL. Ukończyła Wyższą Szkołę Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Fryderyka Skarbka, a także Wydział Administracji, Prawa i Dyplomacji w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji oraz Podyplomowe Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej. Płynnie posługuje się językiem angielskim i niemieckim, uwielbia operę i ciężkie brzmienia.
Komentarze