Nowa, niskoprofilowa opona na oś kierowaną

30 czerwca 2016, 13:15

W czasach, kiedy transport objętościowy zyskuje na popularności, dopuszczalna zgodnie z prawem zewnętrzna wysokość czterech metrów w pojazdach użytkowych oznacza, że operatorzy flotowi szybko osiągają górną granicę. Problem ten zaczyna eskalować, jeśli spedytorzy chcą oprócz transportów objętościowych realizować również przewóz ciężkich towarów. W takim przypadku standardowe rozmiary opon (295/60 czy 315/60) szybko osiągają górną granicę ładowności. Z tej przyczyny wiodący producent opon, firma Hankook, wprowadziła właśnie na rynek model długodystansowych opon dla segmentu niskoprofilowego – AL10+ e-cube MAX. Dzięki swym wymiarom 355/50R22,5 ta nowa, niskoprofilowa opona na oś kierowaną, doskonale spełnia wymagania transportu objętościowego.

Do tej pory operatorzy flot dysponujący pojazdami na oponach z serii od 60 do 80 często mieli problemy z pełnym wykorzystaniem maksymalnej wewnętrznej wysokości ładunku wynoszącej trzy metry bez przekraczania dozwolonej prawnie wysokości całego pojazdu wynoszącej cztery metry. W związku z tym transport musiał mieć mniejszą ładowność, co mogło przełożyć się na straty finansowe. W odpowiedzi na ten problem wiodący producent opon, firma Hankook, zaproponowała swoim klientom nową oponę na oś kierowaną do samochodów ciężarowych z serii 50: model AL10+ e-cube MAX został zaprojektowany dla rozmiaru 355/50R22,5 wyłącznie do użytku w naczepach jumbo na długich dystansach. Opona ta ma indeks nośności 156, co oznacza, że oś można obciążyć ładunkiem do 8 ton. Dzięki mniejszej średnicy opony łączna wysokość pojazdu jest niższa, co skutkuje możliwością zwiększenia wysokości ładunku i pełnego wykorzystania trzymetrowej platformy ładunkowej.

Profil opony e-cube MAX do pojazdów użytkowych zapewnia maksymalną wydajność kosztów i energii oraz korzyści dla środowiska: ze względu na wzdłużne rowki bieżnika o strukturze falistej model AL10+ e-cube MAX na oś kierowaną zapobiega niepotrzebnemu zużyciu. W związku z tym opona ma dłuższy okres eksploatacji. Lepszy bieżnik oraz wyższy indeks nośności modelu AL10+ e-cube zmniejsza zużycie paliwa, oferując jednocześnie większą ładowność. Liniowa struktura rowków wzmacnia stabilność kierunku oraz poprawia precyzję sterowania, a także lepiej odprowadza wodę.

Te specjalistyczne opony na oś kierowaną wspomagają opony na oś prowadzącą, model DL10+ e-cube MAX. Ze względu na trójwymiarowe lamele mają wyjątkowe właściwości trakcyjne, natomiast dodatkowo poszerzony blok i głębokie rowki gwarantują dłuższy przebieg. Stabilizatory blokowe modelu DL10+ e-cube MAX również wydłużają okres eksploatacji opony oraz zmniejszają opór toczenia. Serie e-cube MAX uzupełnia opona do naczep TL10+ charakteryzująca się maksymalną stabilnością prowadzenia oraz niskim oporem toczenia.

1. Optymalna mieszanka bieżnikassd
– Mieszanka bieżnika o „obniżonej histerezie” zmniejsza opór toczenia: naturalna guma o wysokiej masie molekularnej oraz cząsteczkach o bardzo długich łańcuchach, które mają tendencję do rozgałęziania przez co występuje mniej zakończeń łańcuchów, jest przetwarzana i mieszana w niższych temperaturach przez dłuższy czas w ramach innowacyjnego procesu mieszania Hankook IMS (Innovative Mixing System). W ten sposób uzyskuje się znacząco niższy współczynnik połączenia pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy naturalnej, a także znacznie większą ich dystrybucję w ramach mieszaniny.
– Zmniejszenie strat energii dzięki rozwojowi procesu podgrzewania

2. Technologia SCCT (Stiffness Control Contour Theory

– Opatentowana technologia projektowania Hankook pod kątem równomiernej dystrybucji ciśnienia wewnątrz opony i większej stabilności oraz mniejszego ruchu w oponie
– Dłuższy czas eksploatacji karkasu oraz wydajność kosztów, lepsze możliwości ponownego bieżnikowania

3. Dostępne rozmiary opon w serii e-cube MAX

Screenshot_52

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!