Popyt w Europie napędza zyski PACCAR

, 1 sierpnia 2016, 15:51

PACCAR wykazał w drugim kwartale 2016 r. zysk netto w wysokości 481,3 mln USD (1,37 USD na rozwodnioną akcję). W drugim kwartale ubiegłego roku Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 447,2 mln USD (1,26 USD na rozwodnioną akcję).

W drugim kwartale przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych wyniosły 4,41 mld USD, w porównaniu z 5,08 mld USD w drugim kwartale 2015 r. PACCAR uzyskał skorygowany zysk netto w drugim kwartale 2016 r. (niewykazywany zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości) w wysokości 371,7 mln USD (1,06 USD na rozwodnioną akcję), z wyłączeniem dodatniej korekty w wysokości 109,6 mln USD jednorazowego obciążenia ustalonego w pierwszym kwartale tego roku na prowadzone przez Komisję Europejską (KE) dochodzenie dotyczące wszystkich europejskich producentów samochodów ciężarowych. 19 lipca 2016 r. KE zakończyła dochodzenie i zawarła ugodę z DAF.

Przez pierwsze półrocze 2016 r. PACCAR wykazywał skorygowany zysk netto (niewykazywany zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości) w wysokości 719,7 mln USD (2,05 na rozwodniona akcję), z wyłączeniem 833,0 mln USD jednorazowego obciążenia z tytułu dochodzenia KE. Spółka zarobiła 825,6 mln USD (2,32 USD na rozwodnioną akcję) w ciągu pierwszego półrocza 2015 r. Wraz z jednorazowym obciążeniem PACCAR wykazał stratę netto za pierwsze półrocze 2016 r. w wysokości 113,3 mln USD (0,32 USD na rozwodnioną akcję). Obciążenie nie będzie miało wpływu na regularnie wypłacaną dywidendę kwartalną PACCAR. Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych w pierwszej połowie 2016 r. wyniosły 8,71 mld USD w porównaniu z 9,91 mld USD w poprzednim roku.

– Spółka inwestuje w przyszły rozwój zintegrowanych komponentów układów przenoszenia napędu PACCAR, nowoczesne wspomaganie kierowcy i technologie łączności w ciężarówkach, w nową lakiernię kabin DAF, usprawnienia logistyczne zakładów produkcyjnych i ostatnio otwarty ośrodek dystrybucji części w Renton, w Waszyngtonie. – powiedział Bob Christensen, prezes i dyrektor finansowy PACCAR.

Światowe rynki samochodów ciężarowych

Sprzedaż branżowa na rynku samochodów ciężarowych przekraczających DMC 16 ton w Europie szacuje się w tym roku na 280 000-300 000 pojazdów, a rynek ten jest najsilniejszy od 2008 r.

– Europejski rynek samochodów ciężarowych powyżej 16 ton nadal rośnie z uwagi na dodatni wzrost gospodarczy i zwiększoną działalność przewozową – powiedział Preston Feight, prezes DAF i wiceprezes PACCAR. – W pierwszej połowie 2016 r. DAF osiągnęła udział w rynku w wysokości 16,0 procent. Rejestracje pojazdów ciężarowych DAF z segmentu powyżej16 ton wzrosły w tym roku do tej pory o 28 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. – dodał.

Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie w 2016 r. wyniesie 220 000-240 000 sztuk. Peterbilt i Kenworth korzystają z najlepszych warunków na rynku samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kandzie od dziesięciu lat i osiągnęły w tym roku do dnia dzisiejszego 27 procent udziału w rynku.

Inwestycje

– W tym roku inwestujemy kapitał w wysokości 325-375 mln USD i poniesiemy wydatki na badania i rozwój nowych produktów, lepszych zakładów produkcyjnych i wsparcie posprzedażowe w wysokości 240-260 mln USD – powiedział Harrie Schippers, starszy wiceprezes PACCAR.

Obecnie DAF buduje nową przyjazną dla środowiska lakiernię kabin w fabryce w Westerlo, w Belgii, za 110 mln USD. Zautomatyzowany sprzęt lakierniczy (roboty) zwiększy zdolności produkcyjne i sprawność oraz zminimalizuje emisje i zużycie energii. Lakiernia DAF ma być najnowocześniejszą lakiernią pojazdów na świecie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!