Renault Trucks D we flocie Budmat Transport

, 8 września 2016, 14:22

Flotę płockiej firmy Budmat Transport zasiliło dziesięć Renault Trucks D 16 MED 4×2. Przewoźnik wybrał te pojazdy po wnikliwej analizie kosztów eksploatacji i parametrów. Pojazdy pracują w transporcie elementów systemu rynnowego z PVC.

To nie pierwsze pojazdy tej marki we flocie Budmat Transport. Wiosną trafiło do niej 35 ciągników siodłowych Renault Trucks T. Teraz przewoźnik kupił 10 pojazdów ciężarowych Renault Trucks D 16 MED 4×2 R 280 o DMC 16 t. Napędzane są sześciocylindrowymi silnikami DTI 8 o pojemności 7,7 l, osiągającymi maksymalną moc 280 KM i rozwijającymi maksymalny moment obrotowy 1050 Nm w zakresie od 950 do 1600 obr./min. Napęd jest jest przekazywany przez zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic 6AS 800. Pojazdy mają hamulec wydechowy o mocy 120 kW przy 2800 obr./min.

Budmat_1

Trzystulitrowy zbiornik paliwa gwarantuje bardzo dobry zasięg. Dla zapewnienia mobilności – np. na placu budowy – wyposażono je także w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Nowe pojazdy mają wydłużone kabiny typu Global z łóżkiem, klimatyzacją i niezależnym ogrzewaniem postojowym.

Na ramie podwozi Renault Trucks D zostały osadzone nadwozia kurtynowe (suwane kurtyny na obu bokach, z naciągami na całej długości) o wewnętrznej długości aż 8450 mm, szerokości 2470 mm i wysokości ponad 3000 mm (całkowita wysokość pojazdu to 4000 mm). Z tyłu zamykane są aluminiowymi drzwiami o pełnej wysokości. Plandeki z trwałego materiału PVC zaopatrzono w grafikę reklamującą wyroby płockiego producenta. Przednia ściana ze sklejki z zewnątrz pokryta jest plandeką, z niej także zrobiony jest stały dach. Podłoga wykonana została z wodoodpornej sklejki z przeciwślizgową nawierzchnią. Boczne kłonice są przesuwne, co ułatwia prace przeładunkowe, a punkty mocowania ładunku rozmieszczone są w ramie podłogi.

Budmat Transport to spółka-córka istniejącej od 1991 r. firmy Budmat, jednego z największych polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych, systemów rynnowych, profili do suchej zabudowy i usługowym cięciu blach stalowych. W 2005 r. spółka Budmat Transport wyodrębniła się jako samodzielny podmiot i dziś, po jedenastu latach istnienia, jest jednym z największych operatorów transportowych na krajowym rynku przewozów drogowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!