FIA European Truck Racing Championship, czyli Wyścigowe Mistrzostwa Europy Samochodów Ciężarowych, to bardzo popularny w Europie sport motorowy, gromadzący na torach corocznie setki tysięcy fanów. W weekend 2-4 września br. zawodnicy przyjechali do czeskiej miejscowości Most, gdzie rozegrana została szósta eliminacja tegorocznego sezonu wyścigowego. Zmaganiom tym towarzyszył gorący doping klientów firmy Europart Polska.
Rywalizujące ze sobą wyczynowe pojazdy, mimo iż zostały zbudowane na bazie seryjnych ciężarówek, wewnątrz skrywają niezawodne części, wytrzymujące ciężkie warunki podczas wyścigu. Firma Europart już czwarty rok z rzędu wyposaża ciężarówki wyścigowe oraz pojazdy zaplecza technicznego w komponenty Europart, tj. klocki i tarcze hamulcowe, turbosprężarki, akumulatory, filtry paliwa i elementy układu kierowniczego – części, które później trafiają do setek tysięcy samochodów ciężarowych jeżdżących po Europie. Informacja zwrotna nt. wytrzymałości tych produktów ma istotny wpływ na późniejszy rozwój tych części. W bieżącym sezonie wyścigowym firma Europart wspiera niemiecki zespół Reinert Racing startujący w Mistrzostwach Europy dwoma pojazdami MAN, prowadzonymi przez Rene Reinerta i Steffi Halm. Zawodnicy osiągają bardzo dobre wyniki i aktualnie są odpowiednio na 4. i 6. miejscu w klasyfikacji generalnej. Hamulce i inne części marki Europart testuje również niemiecki zawodnik Sascha Lenz, który w swoim MAN-ie zajmuje aktualnie 8. miejsce wśród europejskich kierowców.
Wspólne kibicowanie
Miejsce w czołówce najlepszych kierowców, to powód do dumy dla Europart – to moment, który chce dzielić wspólnie ze swoimi klientami. Na zaproszenie Europart Polska na 6. rundę eliminacji Mistrzostw Europy Truck Racing do czeskiego Mostu pojechało 23 klientów, przedstawicieli warsztatów i serwisów ciężarowych z całej Polski. Dopingując wspierane zespoły mogli nie tylko poczuć smak rywalizacji, ale i zaobserwować jak jeżdżą kierowcy wyścigowi i jak eksploatują swoje ciężarowe bolidy.
– „Najwięcej emocji dostarczyła rywalizacja na torze, gdy pojazdy jechały blisko siebie, dosłownie przepychały się podczas wyprzedzania, gubiąc elementy zderzaków, oczywiście w granicach bezpieczeństwa. Do tego zderzały się, rozbijały, wypadały z toru i to było najbardziej efektowne” – skomentował Marcin Puchalski, kierownik działu zakupów OTC z Rzeszowa.
Tych ponad 5-tonowych ciężarówek wyścigowych, wyposażonych w 1100-konne silniki o potężnych momentach obrotowych nie spotkamy na drogach krajowych – to na torze pojazdy te są w stanie rozpędzić się do 150−160 km/h w parę sekund, by nagle zahamować, a zastosowane klocki i tarcze hamulcowe pracujące w temp. dochodzącej do 600 °C takie obciążenie wytrzymują.
– „Pojazdy te są specjalnie przygotowane i wyposażone w wytrzymałe części, przystosowane do ekstremalnych przeciążeń. Na tej podstawie wnioskuję, że części, które firmuje Europart są dobrej jakości – jeśli są w stanie wytrzymać takie warunki eksploatacji w ciężarówce podczas wyścigu, to w zwykłym ciągniku gdzie te przeciążenia są zupełnie inne, mniejsze, będą funkcjonowały bez zarzutu.” – dodał Marcin Puchalski.
Sponsoring, to właśnie wsparcie techniczne i produktowe dla ścigających się zespołów, a tor wyścigowy jest doskonałym polem do testów jakości i niezawodności części i materiałów Europart.
– „Cieszy nas niezmiernie, że zauważalnie rośnie zaufanie do produktów marki Europart i zainteresowanie nimi w Polsce. Klienci doceniają wysoką jakość tych produktów, które są certyfikowane zgodnie z najwyższymi standardami branży motoryzacyjnej i testowane w tak ciężkich warunkach, jakimi są wyścigi ciężarówek” – powiedział Karol Prozner, prezes Europart Polska i dodał: – „Wspólne kibicowanie, to doskonała okazja, by mniej formalnie, w luźnej atmosferze, wspólnie dzielić z klientami pasję do ciężarówek. Szczególnie rozpiera nas duma, gdy kierowcy wspieranych przez nas zespołów aż 5-krotnie w ciągu weekendu stają na podium.”
Moc atrakcji
Europart Polska przygotował dla zaproszonych gości wiele niespodzianek. W przerwie między wyścigami zorganizowano m.in. spotkanie z kierowcą wyścigowym Rene Reinertem oraz mechanikami zespołowymi w miejscu ich pracy, czyli przy ciężarówkach wyścigowych, a to wszystko by klienci mogli poznać bliżej specyfikę pracy mechaników zespołowych. Klienci żywo komentowali pracę mechaników wyścigowych, stwierdzając m.in. że tak na pierwszy rzut oka nie różni się znacznie od pracy w tradycyjnym warsztacie, bo wymieniane są te same części, czyli klocki hamulcowe, tarcze itd., ale odbywa się to przede wszystkim pod większą presją czasu i naznaczona jest dużą odpowiedzialnością za bezpieczeństwo i finalny wynik zawodnika. Zauważyli, że mechanicy wyścigowi mają świadomość, że po ich ingerencji w pojazd, kierowca wyjedzie na tor i będzie rywalizować z dużą prędkością, narażając się na kolizje i nawet wypadnięcie z toru.
Zaproszeni klienci mieli również okazję wejść na prostą startową podczas tzw. „grid walk”, obejrzeć z bliska ciężarówki ustawione i przygotowane do startu, zrobić pamiątkowe zdjęcie.
Wyjazd zorganizowany przez Europart Polska nie zakończył się tylko na atrakcjach wyścigowych w Moście. W planie znalazły się jeszcze m.in. wieczór atrakcji w Dreźnie a także zwiedzanie muzeum motoryzacji w Zamku Topacz k. Wrocławia.
Marka Europart
Firma Europart ma w swej ofercie szeroki asortyment produktów sprzedawanych pod marką Europart – aktualnie jest to ponad 6500 części. Oprócz materiałów eksploatacyjnych i części używanych w warsztatach, takich jak produkty chemiczne, oleje, filtry i narzędzia, to również części związane z układem hamulcowym, podwoziem i silnikiem, oświetleniem i elektryką. Są to wysokiej jakości zamienniki markowych oryginałów, mające bardzo dobry stosunek ceny do jakości i pomagające klientom redukować koszty eksploatacji i napraw, a przez to obniżać całkowity koszt posiadania (TCO). Co ważne – mają porównywalny współczynnik reklamacji do części oryginalnych – dzięki efektywnemu zarządzaniu jakością, odsetek reklamacji produktów marki Europart wynosi mniej niż 0,019 %! Produkty Europart są starannie selekcjonowane i przetestowane według najwyższych standardów oraz certyfikowane przez TÜV i MPA. Dostępne są w całej Europie, w sieci 300 oddziałów i biur sprzedaży Europart w 28 krajach europejskich.
Artykuł sponsorowany Europart
Komentarze