Mocne światło na mocne akcje – Przezbrojenie pojazdu Unimog na technologię LED

, 17 października 2016, 23:15

Szczególnie w przypadku pracujących także w nocy pojazdów komunalnych i specjalnych decydującym warunkiem wydajnej i bezpiecznej pracy jest optymalne oświetlenie. Ich przezbrojenie na technologię LED stwarza ku temu idealne warunki.

Technologia LED oferuje wiele znanych zalet: oprócz znacznie lepszej jakości oświetlenia ulic i miejsca pracy są to przede wszystkich oszczędności kosztów dzięki wysokiej sprawności energetycznej, a także długa żywotność. To zalety ważne również dla pojazdów komunalnych i specjalnych – są one w akcji zarówno w dzień, jak i w nocy i mają często do czynienia z niekorzystnymi warunkami otoczenia, w których absolutnie niezbędne jest wydajne, wytrzymałe oświetlenie. Właśnie z tego względu opłacalne może być ich przezbrojenie z technologii halogenowej na technologię LED.

HELLA i Bauhof Online, portal informacyjny dla decydentów ze sfery komunalnej, wykorzystały to jako okazję do doposażenia pojazdu odśnieżającego marki Mercedes-Benz Unimog (1) i pokazania związanych z tym możliwości. Została najpierw zainstalowana lampa K-LED 2.0 (2). Ta lampa ostrzegawcza charakteryzuje się oprócz płaskiej konstrukcji i odpornego na uderzenia klosza przede wszystkim automatycznym przechodzeniem między dwoma stopniami jasności oraz możliwością wyboru rotacyjnego lub migowego sygnału ostrzegawczego. Zapewnia jej to optymalne działanie w każdych warunkach atmosferycznych o każdej porze dnia i nocy.
hella
Następnie zastąpiono istniejące reflektory halogenowe nowymi reflektorami C140 LED (3). Ta innowacyjna konstrukcja łączy w sobie wszystkie funkcje oświetleniowe w technologii LED (światło pozycyjne, mijania, drogowe i kierunkowskaz) w jednej lampie. Zastępuje ona więc w naszym przykładzie zarówno reflektor dodatkowy, jak i reflektor główny (jeżeli istniejące reflektory główne są zakryte np.: przez pług śnieżny). Dalsze informacje można znaleźć w ramce poniżej.

Został też użyty super-płaski panel Light Bar 350 (4), który otrzymał w międzyczasie nowego kuzyna, model Light Bar 470. Ten wytrzymały reflektor realizuje dodatkowe oświetlenie potrzebne szczególnie w nocy oraz w trudnych warunkach pogodowych. Jego montaż jest prosty i wymaga zaledwie kilku ruchów (5). Po przezbrojeniu (6) na technologię LED nasz Unimog prezentuje się w całkiem nowym świetle (7). Znacznej poprawie uległa zarówno jego widoczność dla innych uczestników ruchu (8), jak i jakość oświetlenia ulicy i otoczenia (9) – to wyraźny wzrost bezpieczeństwa i komfortu.
hellas

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!