Firma AC S.A., po spełnieniu wymagań i przejściu szczegółowych badań samochodowej instalacji LPG/CNG do silników diesla – STAG DIESEL – uzyskała homologację w ramach normy Euro VI.
Jakość powietrza, którym oddychamy jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na nasze zdrowie. Wiedzą o tym producenci nowoczesnych samochodów ciężarowych, które muszą spełniać rygorystyczne normy czystości spalin Euro VI. Poza producentami aut, do działań na rzecz poprawy jakości powietrza włączają się także producenci samochodowych instalacji LPG/CNG.
– Przeprowadziliśmy serię testów wg reg. ONZ 115 w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie na silniku 460 KM montowanym w ciągnikach siodłowych Volvo, spełniających standardy Euro VI. Testy wykazały, że silniki z zamontowaną instalacją STAG DIESEL, zarówno przy wykorzystaniu LPG, jak i CNG, spełniają wszystkie normy Euro VI dotyczące emisji spalin, mocy i diagnostyki OBD – mówi Katarzyna Rutkowska – prezes firmy AC S.A, producenta instalacji autogaz marki STAG.
STAG DIESEL to instalacja LPG/CNG do samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i budowlanych z silnikami diesla. Dzięki niej pojazdy emitują do atmosfery nawet do 10 razy mniej cząstek stałych (sadzy), o połowę mniej groźnych tlenków azotu (NOx) czy prawie 30 razy mniej tlenku węgla (CO), niż wymagają tego normy obowiązujące na terenie Unii Europejskiej.
grafika: Pixabay
Komentarze