W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy znaczne zwiększenie ilości systemów sterowanych elektronicznie w pojazdach ciężarowych. Jeszcze dziesięć lat temu samochód ciężarowy posiadał co najwyżej elektroniczne sterowanie silnika (EDC) oraz hamulców (ABS). Dziś liczba systemów, które są sterowane i zarządzane przez elektroniczne sterowniki (ECU) przekracza dwadzieścia. Taką ilość sterowników możemy znaleźć w samochodach Volvo FH, Mercedes Actros czy MAN TGA. Elektronicznie sterowane są już nie tylko podstawowe systemy jak silnik, hamulce, zawieszenie czy skrzynia biegów ale praktycznie całe wyposażenie elektryczne oraz elektro-mechaniczne, które znajduje się w pojeździe.
W dniu 17.12.2008 w „oberży KNIEJA” niedaleko Wielunia, odbyło się spotkanie szkoleniowe zorganizowane przez Europart Polska dla klientów, którzy zakupili urządzenia diagnostyczne do obsługi samochodów ciężarowych naczep i autobusów z bogatej oferty urządzeń oferowanych przez Europart Polska. Szkolenie dotyczyło takich zagadnień spotykanych w diagnostyce ciężarowej jak: ECU , czym jest w samochodzie ciężarowym i jakie są jego rodzaje, jak czytac błedy i jak je interpretowac, czym jest „Magistrala CAN” jaki jest cel jej stosownia i jak ją diagnozować.
Spotkania tego typu są organizowane cyklicznie i są nieocenionym sposobem na aktywną wymianę informacji, doswiadczeń i spostrzeżeń z codziennej pracy z komputerami diagnostycznymi i możliwościami ich weryfikacji z wiedzą eksperta Europart Polska. Spotkanie które zaczeło się wczesnym porankiem zakończyło się póznym wieczorem z uwagi na ilość poruszanych zagadnień, aktywne uczestnictwo w dyskusji przybyłych diagnostów i włascicieli serwisów.
„Spotkanie utwierdziło nas ze szkolenia tego rodzaju znakomicie spełniają założony cel jakim jest aktywna i praktyczna nauka trudnej i ciągle rozwijajacej się dziedziny jaką jest diagnostyka samochodów ciężarowych”- podsumowują przedstawiciele Europart.
Spotkanie zakonczyło się poczęstunkiem oraz wręczeniem drobnych swiąteczno – noworocznych upominków.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
77.254.48.*, 24 grudnia 2008, 0:00 0 0
Dużo ogólników żadnych konkretów. Może by tak wmienić choć kilku klientów którzy byli na szkoleniu inaczej można odnieść wrażenie że "szkolenie" było tylko dla samych pracowików Europart...?
Odpowiedz
127.255.255.*, 5 stycznia 2009, 0:00 0 0
Przeciez oni nie mają pojęcia o samochodach ciężarowych,znają tylko naczepy :)
Odpowiedz