Nowy zakład produkcyjny Volvo Trucks w Rosji

, 23 stycznia 2009, 0:00

19 stycznia 2009r. Volvo zainaugurowało działalność swojego nowego rosyjskiego zakładu produkcyjnego w Kałudze. Inauguracja zbiegła się w czasie z wprowadzeniem nowych, wyższych rosyjskich stawek celnych dla importu samochodów ciężarowych.

Grupa Volvo dokonuje długoterminowych i strategicznych inwestycji w Rosji – zarówno w zakresie rozwoju sieci serwisowej i sprzedaży detalicznej, jak i w odniesieniu do działalności przemysłowej. Sześć lat temu Volvo Trucks rozpoczęło w Zielonogradzie, na przedmieściach Moskwy, produkcję pojazdów w tzw. systemie CKD. Z możliwością produkcji 500 samochodów ciężarowych rocznie, zakład ten, oferował jednak zbyt niskie zdolności produkcyjne z punktu widzenia znacznego wzrostu popytu na pojazdy ciężarowe na rynku rosyjskim.

Nowy zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Kałudze, 200 km na południowy zachód od Moskwy. Będą w nim produkowane pojazdy na potrzeby rynku rosyjskiego oraz sąsiednich krajów, należących do WNP, gdzie nowe stawki celne zostały wprowadzone 12 stycznia br. W zależności od typu pojazdu, stawka celna wynosi obecnie od 5 do 25%

Zdolności produkcyjne nowej fabryki to 10 000 samochodów ciężarowych Volvo i 5 000 ciężarówek Renault rocznie. Produkcja rozpocznie się od niewielkich ilości w celu właściwego dostosowania i ustawienia procesu produkcyjnego. Następnie ilość produkowanych pojazdów będzie rosła i dostosowana będzie do potrzeb rynku. Linia montażowa będzie zaopatrywana w kabiny, układy napędowe i skrzynie biegów z produkujących komponenty fabryk Volvo zlokalizowanych w Szwecji.

Volvo posiada 39 autoryzowanych punktów serwisowych na terenie Rosji, w tym 2 punkty Volvo Truck Center zlokalizowane w Petersburgu i w Moskiwe. Trzeci, w pełni zarządzany przez Volvo punkt serwisowy zostanie otwarty w tym roku, w Kałudze. W okresie od stycznia do listopada 2008 roku, Volvo Trucks dostarczyło rosyjskim klientom 5 466 samochodów ciężarowych. Dla porównania, w tym samym okresie roku 2007, dostawy zamknęły się na poziomie 3 904 sztuk. W okresie tym sprowadzono również około 5000 szt. używanych samochodów ciężarowych Volvo. Ocenia się, że rynek rosyjski posiada potencjał długoterminowego wzrostu. W związku z niepewną globalną sytuacją ekonomiczną, popyt na samochody ciężarowe uległ obniżeniu. Obecnie, populacja samochodów ciężarowych Volvo w Rosji przekracza 50 000 sztuk.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.217.*, 27 stycznia 2009, 0:00 0 0

No i proszę- jak firma ma dobrą kondycję to i kryzys jej nie straszny:-)

Odpowiedz

83.24.217.*, 27 stycznia 2009, 0:00 0 0

Bardzo dobry ruch strategiczny. Volvo będzie mogło oferować ciężarówki znacznie taniej niż konkurencja.

Odpowiedz

83.24.217.*, 27 stycznia 2009, 0:00 0 0

Putin sknera tylko Volvo wspiera

Odpowiedz

83.24.217.*, 27 stycznia 2009, 0:00 0 0

Co prawda rynek chłonny tyle że niebezpieczny......

Odpowiedz

83.12.107.*, 15 marca 2009, 0:00 0 0

Bylem w Kaludze,tam sa najpiekniejsze i najsympatyczniejsze dziewczyny w Europie

Odpowiedz

79.189.145.*, 18 maja 2009, 0:00 0 0

malo dziewczyn widocznie znasz:)

Odpowiedz