MAN nagrodzony przez ADAC

23 stycznia 2009, 0:00

Największy automobilklub Europy – ADAC nagrodził elektroniczny system asystenta skrętu stosowany w pojazdach ciężarowych MAN, który może zapobiegać wypadkom na skrzyżowaniach.

W kategorii „Innowacja i środowisko“ druga nagroda przyznana została elektronicznemu asystentowi skrętu w pojazdach ciężarowych MANa. Nagrodzone zostały innowacyjne pomysły w dziedzinie bezpieczeństwa na drodze oraz ochrony środowiska w ruchu ulicznym. Prezes ADAC, Peter Meyer podczas uroczystości w dniu 15 stycznia 2009, w której wzięło udział 400tu gości przekazał nagrodę Eberhardowi Hippowi, kierownikowi działu rozwoju w Grupie MAN Nutzfahrzeuge. Jury, w skład którego wchodzili eksperci, przedstawiciele prezydium ADAC oraz prezesi związków VDA, VDIK i ZDK ocenili system bezpieczeństwa oferowany przez MAN jako istotny wkład w zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa drogowego przy skręcaniu w ruchu ulicznym.

Eberhard Hipp nie ukrywał swojego ogromnego zadowolenia z przyznanej firmie MAN nagrody: „Wiele znanych przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej ubiegało się o nagrodę „Żółtego Anioła“. Przyznanie tego wyróżnienia, przez największy w Europie automobilklub nam jest dla mnie szczególnym powodem do dumy.“ Asystent skrętu MAN został nagrodzony z pomiędzy ponad 50 nominowanych rozwiązań.

Wypadki przy skręcie w prawo
Wraz z elektronicznym asystentem skrętu firma MAN Nutzfahrzeuge rozwinęła system dla pojazdów ciężarowych, wspierający kierowcę w trudnych warunkach ruchu ulicznego. Asystent pomaga opanować dotychczas sprzyjające wypadkom sytuacje drogowe: skręt w prawo na skrzyżowaniu.

Jak działa asystent skretu?
Asystent ostrzega kierowcę, wykonującego manewr skrętu, przed znajdującym się w obszarze stwarzającym zagrożenie pieszym lub rowerzystą, który ze względu na złą widoczność nie jest zauważony ani z przodu ani z boku kabiny pojazdu. Dlatego właśnie pojazd rejestruje odstęp osób od ultradźwiękowych czujników, zamontowanych na froncie oraz w prawej części kabiny. Obserwują one w ten sposób szczególnie niebezpieczną strefę, w której przy skręcie w prawo dochodzi do wielu wypadków. System obejmuje przy zatrzymywaniu pojazdu obszar sięgający 2 metrów odległości i pozwala na zachowanie odstępów od pieszych lub rowerzystów. W przypadku zbliżania się do stojącego pojazdu pieszego lub pojawienia się rowerzysty, informacja na panelu deski rozdzielczej wzbudza czujność kierowcy. Dodatkowo poprzez sygnał dźwiękowy asystent ostrzega, jeśli przy dojeżdżaniu w strefie niebezpieczeństwa nadal znajdują się osoby.

System ten w minionych miesiącach znajdował się w fazie testów w ruchu ulicznym. W najbliższych latach MAN będzie wprowadzał go stopniowo do produkowanych przez siebie pojazdów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.243.*, 26 stycznia 2009, 0:00 0 0

a czy przypadkiem Volvo bardziej nie zasługuje na takie wyróżnienie w innowacjach zapewniających bezpieczeństwo?

Odpowiedz

83.24.243.*, 26 stycznia 2009, 0:00 0 0

asystent skrętu, asystent hamowania, asystent zmiany pasa ruchu... jak tak dalej pójdzie to kierowca nie będzie już w ogóle potrzebny

Odpowiedz

83.24.243.*, 26 stycznia 2009, 0:00 0 0

ja tam do takich udziwnień podchodzę z dużą rezerwą! jak driver jest kiepski to nie pomogą mu żadne asystenty.. tak samo jak nawigacja. nie raz już widziałem jak młody driver płakał w środku niemiec bo nie wiedział jak dalej jechać bo nawigacja mu wysiadła a z mapy nie umiał korzystać!

Odpowiedz

83.24.217.*, 27 stycznia 2009, 0:00 0 0

Aż się prosi o tytuł "czy leci z nami pilot:-)"

Odpowiedz