W pierwszej połowie kwietnia firma Solaris Bus & Coach dostarczyła do przewoźnika VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft w niemieckiej Norymbergii osiem przegubowych autobusów Urbino 18.
Wszystkie nowe Solarisy wyposażone są w jednostkę napędową DAF/PACCAR MX-11 240 H1 (240 kW), spełniającą surowe normy czystości spalin Euro 6. Za przeniesienie napędu pojazdów odpowiada skrzynia biegów Voith Diwa 6, wyposażona przez jej producenta w tryb pracy ECO. Z kolei dostawcą wszystkich osi jest firma ZF. Po realizacji kontraktu, którego wartość opiewa na 2,5 miliona euro, flota przewoźnika osiągnęła stan 178 pojazdów.
Solarisy wyposażone są w szereg rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżujących nimi pasażerów. Wśród nich wymienić można klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Wewnętrzne oświetlenie wykonane zostało w technologii LED. W jego skład wchodzi między innymi czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi.
Na pokładzie autobusów zamontowano system monitoringu Derovis, składający się z dziewięciu kamer z rejestratorem oraz monitora umieszczonego nad fotelem kierowcy. Przy pomocy tych urządzeń kierowcy mogą lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów, z kolei kamery z tyłu są przydatne przy manewrowaniu pojazdem.
Przegubowe Solarisy mają długość 18 metrów. Na pokładzie każdego z nich dostępnych jest 37 miejsc siedzących oraz dodatkowe osiem miejsc składanych. W zależności od ich wykorzystania przestrzeń pasażerska pomieści dodatkowo od 88 do 99 osób podróżujących na stojąco.
Solaris obecny jest w Norymbergii od 2005 roku. Po ulicach tego bawarskiego miasta jeździ już 20 autobusów z logo zielonego jamnika.
Komentarze