Nowości w ofercie podwozi Volvo

23 marca 2009, 0:00

Korzystniejszy rozkład obciążenia, lepsze właściwości jezdne i większy komfort. Właśnie tego mogą spodziewać się klienci po nowej, rozszerzonej gamie tylnych osi z zawieszeniem pneumatycznym i osi przednich, przeznaczonych m.in. do wywrotek, betonomieszarek i cystern.

Zmierzamy w stronę coraz cięższych ładunków, a jednocześnie oczekujemy coraz większej wydajności i komfortu jazdy – mówi Martin Palming, menedżer produktu ds. rozwoju podwozi w Volvo Trucks. – Poprzez rozszerzenie oferty podwozi dla Volvo FH i Volvo FM spełniamy oczekiwania naszych klientów, zapewniając im większe możliwości optymalizacji rozwiązań, zależnie od realizowanych zadań transportowych.


Korzystniejszy rozkład obciążenia i lepsze właściwości jezdne
Jedną z nowości jest Volvo Tridem, trzyosiowa oś zespolona z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią wleczoną, znajdująca zastosowanie w pojazdach 8×4. Trzy osie i krótki tylny zwis zapewniają optymalny rozkład obciążenia. Rezultatami są doskonała stabilność pojazdu i przyczepność kół, nawet w trudnych warunkach drogowych. Skrętna oś wleczona, w połączeniu z małym rozstawem osi, ułatwia manewrowanie samochodem ciężarowym.
Przy rozstawie osi wynoszącym 3,7 m oraz dzięki zastosowaniu skrętnej osi wleczonej promień skrętu samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t nie przekracza 5,3 m – podkreśla Martin Palming.
W razie potrzeby oś wleczoną można podnieść w celu zmniejszenia oporów toczenia, a także ograniczenia zużycia opon i zużycia paliwa.

Dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t
Obszar zastosowań Volvo Tridem 8×4 obejmuje wywrotki i betonomieszarki oraz cysterny i pojazdy do transportu materiałów sypkich luzem i kontenerów, o dopuszczalnym nacisku na oś tylną do 33,5 t i dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t.

Więcej osi z zawieszeniem pneumatycznym
Volvo Trucks wprowadza na rynek również kilka nowych dwuosiowych osi zespolonych z zawieszeniem pneumatycznym, o dopuszczalnych naciskach 20,5, 23 i 26 t. To o 1,5 do 5 ton więcej, w porównaniu do osi poprzedniej generacji. Oferta osi przednich została poszerzona o osie o dopuszczalnym nacisku 8,5 t i 9 t, z zawieszeniem, odpowiednio: pneumatycznym i mechanicznym.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.216.*, 24 marca 2009, 0:00 0 0

super - tylko abyśmy więcej towarów do przewozu mieli

Odpowiedz

83.24.216.*, 24 marca 2009, 0:00 0 0

barci dobrze gada

Odpowiedz

83.24.216.*, 24 marca 2009, 0:00 0 0

ale czy to dobry pomysł wprowadzać nowości w dobie kry.. sorry, gorszej sytuacji gospodarczej ?:)

Odpowiedz

83.24.216.*, 24 marca 2009, 0:00 0 0

Na pewno lepszy niz dać o sobie zapomnieć czy zostać w tyle.
Kry , nie kry.. postępu się nie da zatrzymac.

Odpowiedz