Volvo FE z nowym silnikiem i przednią osią

, 21 czerwca 2017, 19:48

Nowy motor FE będzie miał 350 KM i 1400 Nm. Przednia oś natomiast zniesie nacisk rzędu 9 ton. To znaczy, że pojazd stanie się alternatywą dla transportu dystrybucyjnego, wywozu odpadów, a nawet lekkiego transportu budowlanego.

Cieżarówka ze Szwecji z oznaczeniem modelowym FE 350 może być wykorzystywana w zestawach drogowych o maksymalnej masie całkowitej 44 ton.

Jak mówi Anders Edenholm, menedżer ds. segmentu dystrybucyjnego w Volvo Trucks:
– Volvo FE to wszechstronny samochód ciężarowy, sprawnie realizujący zadania transportowe zarówno w ruchu regionalnym, jak i na zatłoczonych ulicach miast. Obecnie, wychodząc naprzeciw potrzebom wielu klientów, rozszerzamy zakres jego zastosowań, oferując wariant o podwyższonych osiągach i większej ładowności.

Wywrotki, żurawie, śmieciarki, pojazdy użytkowe solo i z przyczepą. To zaledwie część zastosowań nowego, trzyosiowego FE 350. Zamontowany w nim nowy motor o oznaczeniu D8K 350 Euro 6 można zamówić w połączeniu z dowolnym typem kabiny oraz ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo l-Shift.

Wraz z wprowadzeniem modelu FE 350 z konwencjonalnym silnikiem diesla, Volvo Trucks rozszerza swoją ofertę dla klientów preferujących silniki gazowe, udostępniając Volvo FE 320 zasilane CNG, w połączeniu z każdą z dostępnych kabin: – dzienną, komfort, sypialną lub Low Entry.

Ciężarówka będzie oferowana na wszystkich rynkach, gdzie regulator wymaga spełniania normy emisji spalin Euro 6. Sprzedaż rusza pod koniec czerwca, produkcja we wrześniu.

Fakty, Volvo FE 350

  • Silnik: wysokoprężny Volvo D8K o pojemności 8 litrów, rozwijający moc 350 KM i moment obrotowy 1400 Nm.
  • Skrzynia biegów: zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift lub w pełni automatyczna skrzynia biegów.
  • Przystawka odbioru mocy: do 600 Nm.
  • Kabiny do wyboru: dzienna, komfort, sypialna, Low Entry.
  • Dopuszczalna masa całkowita zestawu (DMCZ): do 44 t.
  • Konfiguracja osi: 4×2, 6×2, 6×4.
  • Osie przednie: dopuszczalny nacisk 7,1-9 t.
  • Osie tylne: dopuszczalny nacisk 13-23 t.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!