Premiera nowego DAF XF w Polsce

, 26 czerwca 2017, 9:35

Oficjalna premiera nowego DAF-a XF odbyła się w pierwszej dekadzie tego miesiąca i zgromadziła prawie 800 klientów i partnerów biznesowych DAF Trucks Polska.


Dla wielu spośród zaproszonych gości premiera Nowego XF-a stanowiła pierwszą okazję do zapoznania się z najnowszym modelem ciężarówki z Eindhoven. W wydarzeniu udział wzięli właściciele i pracownicy największych firm transportowych w Polsce, a także przedstawiciele autoryzowanych dealerów pojazdów marki DAF, czyli firm: DBK, WTC, ESA Trucks, TB Truck & Trailer Serwis oraz Firmy Wanicki.

Wydarzenie otworzył Maciej Taniewski, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska, który tymi słowami oficjalnie powitał gości:
– Mamy świadomość tego, że musimy wciąż zaspokajać oczekiwania rynku, które są proste: dostarczać samochody, które pozwalają zarabiać więcej. Pojazdy, które generują możliwie najniższe koszty eksploatacyjne, możliwie najwyższe zyski, a których kierowcy są dumni, mogąc pracować w komfortowych i bezpiecznych warunkach I taki właśnie jest nowy XF. Nowy DAF jest lżejszy, interwały między przeglądami są wydłużone, a co najważniejsze – zużywa 7% mniej paliwa od poprzednika. Dlatego nazwaliśmy go „doskonały w każdym calu”.

W dalszej części wydarzenia najważniejsze cechy nowego DAF-a przedstawił Zbigniew Kołodziejek, dyrektor marketingu DAF Trucks Polska, tak komentując owo wydarzenie:
– 90 lat DAF-a to 90 lat innowacji. To liczne przełomy, którymi nadawaliśmy ton branży: wprowadzenie Intercoolera, który DAF zastosował jako pierwszy. Wprowadzenie technologii ATi, np. model 95 – pierwszy DAF nagrodzony tytułem Ciężarówki Roku. To wtedy rozpoczęła się nowa era w konstrukcji zespołów napędowych, które były w stanie realizować transport dalekobieżny, sięgający ponad miliona kilometrów.

– Potem wprowadzenie modelu roku 2015 – najchętniej wybieranego samochodu ciężarowego w Polsce i jednego z najpopularniejszych na świecie. Najważniejsza jest niezawodność. Czy samochód spala mniej czy więcej, jego komfort – to nie ma znaczenia w sytuacji, w której samochód nie dowiezie ładunku na miejsce na czas. Od 12 lat DAF jest liderem sprzedaży w Polsce. Dlatego, że oprócz ekonomiki DAF koncentruje się na dostarczaniu pojazdów o niezrównanej trwałości i niezawodności, cechujących się zaledwie 5,5 godziny nieplanowanych przestojów w ciągu 30-tu miesięcy (wg. Testu firmy Fahrenkoetter) – kontynuował Kołodziejczyk.

Jak mówił dyrektor marketingu DAF Trucks Polska:
– Dzisiejszy dzień to dzień, w którym redefiniujemy pojęcie efektywności. Wprowadzamy pojazdy, dzięki którym to, co najlepsze, staje się jeszcze lepsze. Ustawiamy wysoko poprzeczkę jeśli chodzi o niskie zużycie paliwa, niezawodność, bezawaryjność, efektywność, długowieczność. 7%, czyli średnio o 2 litry mniej. Warto zaznaczyć, że 7% wzrostu efektywności to najwyższy skok, jaki DAF wykonał w historii.

Nowy model to również liczne innowacje największej kabiny na rynku. Wnętrze wykończone jest nowymi materiałami, zegary są bardziej czytelne, rozbudowano moduł feedbacku. Do tego dochodzi system DAF Connect – najbardziej otwarta platforma do zarządzania flotą dostępna na rynku.

Niższe spalanie daje nawet 3000 EURO korzyści rocznie w przeliczeniu na jeden pojazd. Dodatkowa ładowność to 600 EUR dodatkowego zysku. Nowe interwały obsługowe to około 250 EUR rocznie ze względu na większą dostępność taboru. DAF Connect – większa możliwość porównania i analizy, kontroli efektywność – kolejne 1300 EURO niższych kosztów rocznie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!