Grupa Mainfreight rozwija autorski system Mainchain, służący do zarządzania wszystkimi rodzajami transportu, a także gospodarką magazynową. W roku ubiegłym Grupa Mainferight zainwestowała w infrastukturę i technolgie IT ponad 33,8 mln USD.
Nowozelandzka logistyczna Grupa Mainfreight posiada aktualnie 239 oddziałów na pięciu kontynentach i specjalizuje się w transporcie drogowym, morskim i lotniczym, a także logistyce kontraktowej.
Dostawy transportowe Air&Ocean zapewniają import oraz eksport door-door na kierunkach: Nowa Zelandia, Australia, Chiny, Tajwan, Tajlandia, Wietnam, Kanada, Meksyk oraz Europa. Z myślą o rozwoju tego obszaru usług, operator w 2012 roku wdrożył autorski, globalny system o nazwie Mainchain.
W Polsce system działa od 2014 roku. Pozwala zarządzać zarówno operacjami magazynowymi, jak transportowymi we wszystkich wspomnianych gałęziach przewozu bez konieczności integracji systemowej pomiędzy oprogramowaniem klienta, a operatora.
Najczęściej z systemu Mainchain korzystają firmy, dla których ogromne znaczenie ma szybka i dokładna informacja – co dzieje się z ich ładunkiem w danym momencie. Dzięki temu lepiej zarządzają sprzedażą i konkurencyjnością na rynkach z którymi współpracują. Głownymi beneficjentami są branże takie jak: automotive, hi-tec, medical and health care, gas and oil, chemistry, food, industrial czy retail.
System Mainchain dostępny jest on-line, a dane wewnątrz niego aktualizowane są na bieżąco. Wszystkie informacje są widoczne tak dla operatora jak i dla klienta w czasie rzeczywistym 24h przez 7 dni w tygodniu.
Mainchain umozliwia spersonalizowany dostęp do najistotniejszych informacji dotyczących transportowanych przesyłek. Oznacza to, że po zalogowaniu się do sysemtu widoczne są informacje, z których użytkownik najczęściej korzysta.
Klienci Mainfreight mogą w systemie widzieć dane nadawcy i odbiorcy, pełną specyfikację towaru, rodzaj transportu, oraz zakres wszelakich dat obejmujacy: potwierdzenie bookingu, realizację odbioru, odprawy celnej importowej, eksportowej, ETD**/ETA***/ dostawy w miejsce docelowe wraz z POD****.
Wysoce cenionymi przez użytkowników funkcjami systemu sa powiadomienia o statusach przesyłane na urządzenia mobilne oraz e-mailem, a także automatyczne generowanie raportów w formacie EXCEL/CSV/PDF i dostarczanie ich za pomocą poczty elektronicznej do wybranych użytkowników. Dodatkowo takie raporty mogą być pobierane w trybie dziennym, tygodniowym lub miesięcznym, łącznie z określeniem preferowanej godziny.
System Mainchain doskonale sprawdza się również w logistyce kontraktowej. Pozwala między innymi na zarządzanie stockami w operacjach magazynowych, wydawanie dyspozycji np. dotyczących konfekcjonowania danych grup towarowych czy lokalnej dystrybucji.
Jak mówi Beata Boboryko, business development manager Mainfreight Poland:
– Dostępność i szybki przepływ informacji jest kluczowy. Z perspektywy operatora jesteśmy firmą konkurencyjną w aspekcie wprowadzanych innowacji. Świadczymy usługi na najwyższym poziomie nie tylko w kontekście jakości zarządzania procesami logistycznymi, ale również dodatkowymi narzędziami IT dostępnymi dla każdego klienta Mainfreight. Nasz system jest wysoce ceniony przez firmy prowadzące biznes o zasięgu globalnym. Daje bezpośredni dostęp do informacji oraz eliminuje błędy i szumy komunikacyjne.
Dodatkowo Mainfreight stworzył specjalną aplikację Mainchain na smartfony z systemem Android oraz IOS, którą klienci moga pobierać bezpłatnie. Umożliwia ona pełne korzystanie z systemu z poziomu telefonu komórkowego.
Mainchain jest wciąż rozwijany i szczegółowo monitorowany pod kątem potrzeb związanych z ułatwianiem codziennej obsługi. Przyspieszono moduł generowania raportów oraz dodano możliwości graficznego prezentowania danych. Zwiększono również pojemność na archiwizację danych. Dodatkowo system umożliwia podpięcie i archiwizację wszystkich dokumentów transportowych łącznie z fakturami kosztowymi.
Mainchain wspomaga i ułatwia rozwój firmy oraz ogranicza koszty związane z logistyką. Znacząco pozwala oszczędzić także czas uzyskiwania informacji. Za przykład może posłużyć sytuacja kontroli skarbowej u jednego z naszych Klientów. Konieczność dostarczenia wymaganych dokumentów bywa uciążliwa i czasochłonna, ponieważ w większości przypadków trzeba je wyszukać w archiwum. Mainchain pozwala na wyszukanie dokumentów związanych z daną przesyłką w kilka sekund, a dane dostępne są w systemie przez 5 lat – podsumowuje Boboryko.
*ETD – Estimated Time of Departure czyli przewidywany czas wyjazdu ładunku
**ETA – Estimated Time of Arrival czyli przewidywany czas dostawy
***POD – Proof Of Delivery czyli list przewozowy
Komentarze