W branżach, w których załoga pojazdu musi często lub szybko wsiadać i wysiadać dobrze sprawdzają się kabiny niskowejściowe (Low Entry). Podwozia z taką kabiną najczęściej wykorzystywane są w branży komunalnej, głównie w śmieciarkach.
Renault Trucks ma również w swojej ofercie taki pojazd : Gama D Access. Po raz pierwszy śmieciarka D Access została zaprezentowana na ostatnim Forum Dyrektorów Branży Komunalnej. Pojazd D Access wpisuje się nurt ekologiczny. Jest napędzany silnikiem wysokoprężnym spełniającym normę czystości spalin Euro 6.
Szczytem dopasowania do potrzeb komunalnych jest zaopatrzone w niską ramę i niskowejściową kabinę trzyosiowe podwozie D 26 Access. Na ramie D26 Access prezentowanego polskim firmom komunalnym osadzona została dobrze znana śmieciarka EkoCel Medium XL – S3, wyposażona w urządzenie zasypowe z wrzutnikiem typu SK 350 obsługującym pojemniki dwu- i czterokołowe o pojemności od 80 do 1100 litrów.
Ma dopuszczalną masę całkowitą 26.000 kg (techniczna DMC to 27.000 kg), co przy masie własnej wynoszącej tylko 7721 kg gwarantuje kilkanaście ton ładowności. Niewielki rozstaw osi (1 – 2) wynosi 3900 mm. W połączeniu ze skrętną trzecią osią zapewnia mu to dobrą zwrotność. Zewnętrzny promień zawracania to 8460 mm w pojeździe mierzącym wraz zabudową niemal 9 m długości. Zawieszenie wszystkich osi jest pneumatyczne dla ułatwienia prac załadunkowych i wyładunkowych.
Źródłem napędu D 26 Acccess jest silnik DTI 8 o pojemności 7,7 l i mocy 280 lub 320 KM (maksymalny moment obrotowy odpowiednio 1050 Nm i 1200 Nm). Niezależnie od wersji jest on zawsze sprzężony z automatyczną skrzynią biegów Allison 3000. To 6-biegowa przekładnia ze zmiennikiem momentu obrotowego, sterowana panelem przyciskowym, wyposażona w tryby „eco” i „dynamiczny”, a także w funkcję Lock-up. W wydostaniu się ze śliskich lub grząskich pułapek pojazdowi pomaga blokada mechanizmu różnicowego napędzanej osi. Napęd dla urządzeń zabudowy realizowany jest przez przystawkę odbioru mocy o maksymalnym momencie obrotowym 407 Nm.
Komentarze