Nowe modele DAF LF – Pure Excellence

29 sierpnia 2017, 18:28

Firma DAF wprowadza wiele innowacji do serii LF, które zdaniem firmy przełożą się na umocnienie pozycji pozycji marki w klasie pojazdów o masie 7,5–19 ton.

Innowacje obejmują nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR i możliwość wyboru szybszych układów napędowych, zapewniających maksymalną oszczędność paliwa. Jednocześnie wygląd zewnętrzny i wewnętrzny jest dostosowany do nowych serii CF i XF podkreślając doskonałość całej gamy pojazdów DAF.

Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w serii DAF LF jest nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR PX-4, który jest dostępny w 7,5-tonowej wersji modelu LF w dwóch mocach znamionowych: 115 kW/156 KM i 127 kW/172 KM z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 500 i 600 Nm pomiędzy 1200 i 2000 obr./min.

DAF wprowadza nowy silnik LF City do dystrybucji miejskiej, w której najlepiej sprawdza się jednostka o pojemności skokowej poniżej 4,0 l.

Silniki PACCAR PX-5 I PX-7

Do cięższych prac dostępne są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (135 kW/184 KM do 157 kW/213 KM) i PACCAR PX-7 6,7 l (172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM). Pod koniec 2016 r. obydwa motory zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie, zoptymalizowany układ wlotu powietrza oraz układ chłodzenia.

Dzięki temu maksymalny moment obrotowy obu silników jest wyższy o 5–12% i dostępny już przy obrotach niższych o 100–200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silników PX-5 i PX-7 wynosi teraz odpowiednio 850 Nm (przy 1200–1500 obr./min) i 1200 Nm (przy 1100–1700 obr./min). Moc silnika PACCAR PX-7 została zwiększona o 8 kW/11 KM.

Nowa tylna oś — przełożenia zapewniające zwiększoną wydajność

Dzięki wykorzystaniu nowych szybszych przełożeń tylnej osi, wynoszących do 3.31:1, prędkość obrotowa silnika przy prędkości podróżnej jest niższa o 150–200 obr./min. W połączeniu z innowacjami silnika optymalizacja układu napędowego zapewnia sześcioprocentową oszczędność paliwa, a zmniejszony poziom hałasu zapewnia jeszcze większą wygodę kierowcy.

Automatyczna skrzynia biegów Allison jest teraz dostępna w 18/19-tonowym modelu LF

Firma DAF oferuje wybór manualnych i zautomatyzowanych przekładni 5-, 6-, 9- i 12-biegowych do nowej serii LF. Ponadto dostępne są w pełni automatyczne skrzynie biegów, a do najmocniejszych wersji silnika PX-7 można teraz również wybrać automatyczną przekładnię Allison przeznaczoną do zastosowań specjalistycznych.

Rozstaw osi do 6,9 m i pojemność zbiorników paliwa do 1240 l

O fakcie, że model DAF LF można doskonale dostosować do pełnej gamy potrzeb, świadczy także szeroki zakres dostępnych rozstawów osi, nawet do 6,90 m. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m i przewożenie większych ładunków. Oprócz tego duży rozstaw osi umożliwia zastosowanie zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l. Jest to wyjątkowa cecha modelu LF. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie zasięgu operacyjnego, optymalizacja dostępności pojazdu i tankowanie w miejscach z niskimi cenami paliwa.

Zwiększona łatwość montażu zabudów

Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency firma DAF wprowadza innowacje w celu ułatwienia pracy wytwórcom zabudów na modelu LF. Obejmują one nowe „moduły mocowania zabudowy”, które ułatwiają jej instalację wraz z wyposażeniem. Oprócz tego dostępne są specjalne przygotowania do mocowania furgonu z platformą załadowczą, cysterny z ramą pomocniczą lub wywrotki.

DAF oferuje teraz w modelu LF większy wybór rozstawu osi i zwisu tylnego. Połączenie większego rozstawu osi i krótszego zwisu ułatwia montaż śmieciarki.

Nowy wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny nowego modelu LF łączy wiele cech, które zapewniają nowym pojazdom CF i XF zupełnie nowy wygląd. Szczególnie interesujące są atrakcyjne paski chromowane, widniejące na grillu wlotu powietrza, a także nowy panel z logo „DAF” ze stylowymi chromowanymi obramowaniami.

Dolne okno drzwi pasażera zwiększające bezpieczeństwo

Kolejnym dodatkiem do nowego modelu LF jest opcjonalne dolne okno drzwi pasażera. Okno optymalizuje widoczność po stronie pasażera przy dystrybucji miejskiej. Dzięki nowemu dolnemu oknu kierowca może łatwo zauważyć rowerzystów i pieszych obok kabiny.

Stylowe wnętrze zwiększające wygodę kierowcy

Wnętrze nowego modelu LF charakteryzuje się odświeżoną, ciepłą kolorystyką. Odświeżono tutaj również tablicę wskaźników kierowcy (DIP). Zmiany grafiki ułatwiają odczytywanie wiadomości.

System zarządzania flotą DAF Connect

W nowym modelu znajduje się także DAF Connect. System zarządzania flotą zapewnia operatorowi wgląd w wydajność pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdu, zużycie paliwa, przebieg, wykorzystanie pojazdu i praca silnika na biegu jałowym są wyraźnie przedstawione w aplikacji online, którą można dostosować do potrzeb operatora.

Możliwe jest także łatwe wygenerowanie szczegółowych raportów dotyczących zużycia paliwa, a system DAF Connect zawiera porównanie bieżących i ostatnich danych pojazdów i kierowców. Funkcja Live Fleet zapewnia zarządcy floty programowalny układ przydatnych informacji na temat lokalizacji pojazdów, tras i czasu jazdy, które pomagają w optymalizacji planowania i wykorzystania floty.

Obok tego system DAF Connect pozwala operatorowi zaplanować serwis i naprawy w najbardziej skuteczny sposób oraz skorzystać z dostosowanych porad wygenerowanych przez system DAF Connect.

Wyposażenie standardowe: układy AEBS, FCW, ACC i LDWS

Pojazdy DAF z serii LF (od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym tylnej osi) są standardowo wyposażone w zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW), tempomat adaptacyjny (ACC) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).

Układy AEBS i FCW zapobiegają kolizji w sytuacjach awaryjnych poprzez automatyczne uruchamianie hamulców.

Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkości samochodu ciężarowego do prędkości poprzedzającego pojazdu i zachowuje bezpieczną odległość. Pozwala to na maksymalne wykorzystanie funkcji tempomatu i w efekcie zmniejszenie zużycia paliwa. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę zamontowaną na przedniej szybie. Gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu, rozlega się sygnał dźwiękowy ostrzegający kierowcę.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!