Podczas XV edycji jednej z największych imprez targowych sektora budownictwa drogowego w Europie, Targów Autostrada Polska, firma KH-KIPPER została nagrodzona dyplomem targowym za nowy model wywrotki lewo-tył typ W2H z lewą burtą otwieraną hydraulicznie, prawą burtą stałą i hydraulicznie sterowanym dachem aluminiowym.
Do konkursu o to wyróżnienie zgłosiło się ponad 50 firm. Obok KH-KIPPER medalem Targów Kielce nagrodzonych zostało jeszcze 8 firm. Nagrody przyznawane były głównie za innowacyjność.
Zabudowa W2H stanowi jeden z najbardziej popularnych produktów KH-KIPPER. Płynnie otwierana lewa burta umożliwia wyładunek w oddaleniu od kół pojazdu, zaś stała prawa burta zwiększa sztywność i szczelność całej zabudowy. Wywrotka może być obsługiwana zarówno z ziemi jak i z siedzenia kierowcy bez konieczności wysiadania z kabiny, co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie.
Zmodernizowaną wywrotkę charakteryzuje uproszczenie konstrukcji, które ułatwiło produkcję oraz skutkowało zmniejszeniem masy zabudowy o około 200 kg, co w konsekwencji przekłada się na zwiększenie ładowności.
W zabudowie udało się zwiększyć szerokość wewnętrzną do 2410mm co jest ważne przy transporcie palet.
Podłoga skrzyni wykonana została z 5 mm stali trudnościeralnej HARDOX 450, a burty boczne z 4 mm stali HARDOX 400. Stal HARDOX umożliwia znaczne obniżenie masy zabudów przy zachowaniu wymaganej wytrzymałości. Ponadto jest znacznie bardziej odporna na ścieranie i korozję w porównaniu ze zwykłą stalą, a jej użycie w znaczący sposób wydłuża czas bezawaryjnej pracy wywrotki.
W nowej wersji zabudowy zamiast stosowania plandeki istnieje możliwość montażu nowoczesnego systemu przykrycia ładunku, jakim jest hydraulicznie otwierany dach aluminiowy. W nowym rozwiązaniu dach składa się tylko na prawą burtę, która jest stała. Dzięki temu lewa burta zostaje wolna do łatwego rozładunku i załadunku bez obawy o uszkodzenie elementów dachu.
System hydraulicznego dachu aluminiowego składa się z napędu hydraulicznego, przeniesienia napędu, desek aluminiowych z ramionami i uszczelkami oraz akcesoriów montażowych. Kierowca za pomocą sterownika w kabinie uaktywnia składanie lub rozkładanie, a hydraulika wywrotki przesterowuje przepływ oleju do siłowników napędu dachu. Ruch siłowników hydraulicznych jest zamieniany na obrót ramion dachu. Dach zamyka się nad ładunkiem szczelnie go zabezpieczając.
Do głównych zalet dachów aluminiowych zaliczyć należy: szczelne zabezpieczenie ładunku przed deszczem i wiatrem, dobrą izolację termiczną przy przewozie asfaltu, kształt dachu umożliwiający przykrycie ładunku wystającego ponad burty o ok. 40 cm, możliwość wyładunku bez odkrywania skrzyni. Czas otwarcia i zamknięcia wynosi ok. 20 sekund. Pełna obsługa dachu odbywa się z kabiny kierowcy bez konieczności wysiadania. Dzięki zastosowaniu dachu aluminiowego zwiększył się komfort i bezpieczeństwo pracy.
Komentarze