XT – nowe oblicze wytrzymałych pojazdów Scania

7 września 2017, 14:27

Wprowadzenie na rynek nowej gamy pojazdów Scania XT tworzy nową jakość rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów z branży budowlanej w Europie.

– Wrzucamy wyższy bieg w segmencie budowlanym. Naszym celem jest zdobycie równie mocnej pozycji, jaką zajmujemy w przewozach długodystansowych na wszystkich rynkach. Gama Scania XT jest przystosowana do najtrudniejszych wyzwań i oczekiwań klientów chcących rozwiązań, na których zawsze mogą polegać – komentuje Anders Lampinen odpowiedzialny za pojazdy budowlane w Scania Trucks.

Pojazd Scania XT jest dostępny ze wszystkimi typami kabin P, G, R i S niezależnie od rodzaju silnika. Głównym filarem wersji XT jest wytrzymały zderzak, wysunięty przed kabinę o 150 mm. Dzięki niemu pojazd zyskuje swój styl, odzwierciedlający jego scharakter. Ponadto klienci zainteresowani XT mogą wybierać spośród różnych pakietów wyposażenia, oferowanych na lokalnych rynkach.


Gdy nie ma lekko

Wytrzymały zderzak wysunięto o 150 mm przed kabinę, co w połączeniu z wytrzymałymi obudowami chroniącymi podwozie i osłoną reflektorów zapewnia pełną ochronę przed skutkami drobnych kolizji. Zderzak zapewnia kąt natarcia około 25 stopni, w zależności od wyposażenia pojazdu, typu ramy i opon.

W połączeniu ze stalową płytą chroniącą podwozie i osłonami reflektorów tworzy to wytrzymałe czoło wersji XT, które bez szkody może wytrzymać drobne kolizje i zapobiega poważniejszym uszkodzeniom zespołów znajdujących się za nim.

Na środku zderzaka znajduje się łatwo dostępny zaczep holowniczy, certyfikowany na udźwig 40 t, przydatny gdy pojazd jest używany do przeciągnięcia innego sprzętu lub gdy jest załadowany do pełna i sam wymaga wsparcia.

Scania XT to pojazd budowlany, w najdrobniejszym szczególe przygotowany do realizacji najcięższych zadań zarówno na drogach utwardzonych, jak i w terenie. Wyzwania na placu budowy obejmują m.in. złą nawierzchnię i wąskie przejazdy, których trudność mogą dodatkowo potęgować inne czynniki. Pojazd powinien je pokonać, a niewielkie rysy czy wgniecenia nie będą dla niego przeszkodą w dokończeniu pracy. Marginesy zysku przewoźników w budownictwie są często tak wąskie, że każdy nieplanowany postój może nadwyrężyć finanse zarówno przewoźnika, jak i wykonawcy prac budowlanych – mówi Lampinen.

Waga partnerstwa

Wymagania stawiane pojazdom budowlanym nie ograniczają się jedynie do ich konstrukcji i wyposażenia, ale dotyczą również obsługi. Przeglądy i naprawy muszą spełniać pewne standardy. Pojazdy eksploatowane w trudnych warunkach w piaskowniach, żwirowniach i na placach budów ulegają bowiem przyspieszonemu zużyciu.

Dodatkowo warto podkreślić, że typowa wywrotka pokonuje średnio 80 000 kilometrów rocznie po drogach z dobrą nawierzchnią, a to stwarza okazję, aby uzyskać dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa. Są i inne wyzwania: place budów często bywają zlokalizowane w centrach miast zatem pojazdy powinny zapewniać dobrą widoczność
i zwrotność. Jazda w systemie start-stop również stawia specyficzne wymagania.

– Oferta serwisowa Scania dla przewoźników budowlanych jest obszerna – to oferta, która ma duże znaczenie dla obniżenia całkowitego kosztu użytkowania pojazdu budowlanego. Jej ważnym elementem są kontrakty obsługowo-naprawcze, zwłaszcza
w postaci proponowanych przez nas w Scania dynamicznych planów przeglądowych, uwzględniających rzeczywiste warunki pracy pojazdu – komentuje Lampinen.

Dobra inwestycja

W krajach, w których są obecne pojazdy Scania Euro 6, marka jest ceniona za różne zalety. Klienci krajów skandynawskich cenią pojazdy Scania za wytrzymałość i wydajność przy pracach budowlanych. Z kolei południe kontynentu postrzega szwedzką firmę jako czołowego producenta niezniszczalnych pojazdów długodystansowych, wyróżniających się niskim zużyciem paliwa.

– Fakt, że rozwiązania Scania mają wysoką renomę i są cenione za tak wiele różnorodnych cech wskazuje, jak wielkim potencjałem dysponowaliśmy przed premierą nowych pojazdów budowlanych. Spodziewamy się, że Scania XT przekona klientów na rynkach, na których nasza obecność nie jest jeszcze wyraźnie widoczna. Pojazdy budowlane Scania to nie tylko doskonałe narzędzie pracy, ale część kompleksowego rozwiązania i szeroko zakrojonej współpracy, zapewniającej możliwie najbardziej korzystny całkowity koszt użytkowania
i spokojny sen przewoźnikowi – mówi Lampinen.


Szyta na miarę

Choć wariant Scania XT dostępny w różnych konfiguracjach został tak zaprojektowany, aby stanowił pierwszy wybór w segmencie podwozi i ciągników przeznaczonych do pracy na budowie, to system modułowy Scania stwarza znacznie szersze możliwości. Można z nich skorzystać w porozumieniu i współpracy z ekspertami Scania.

– To klient określa, co oznaczają dla niego trudne warunki pracy i jakiego wyposażenia potrzebuje jego pojazd, aby im sprostać. Dlatego XT może z powodzeniem wykonywać wiele różnorodnych zadań. Nowa gama z pewnością przyciągnie wielu przewoźników leśnych, a typowe w segmencie komunalnym podwozie 4×2 z platformą i żurawiem może przekonać również nabywców z tej branży – wyjaśnia Lampinen.

Swoboda wyboru nie kończy się na kabinach i konfiguracji osi. Gama silników Scania również jest bardzo wszechstronna. Scania XT może być napędzana każdą z jednostek dostępną dla pojazdów nowej generacji, nie wyłączając najnowszych 9-litrowych oraz 16-litrowych silników V8. Trzon oferty stanowią 13-litrowe silniki wprowadzone w 2016 r., które występują w 3 wariantach mocy i wyróżniają się niskim zużyciem paliwa. Na początku lata dołączył do nich 370-konny silnik pracujący w cyklu Millera, korzystający jedynie z SCR.

Oferta pojazdów budowlanych Scania wyróżnia się wydajnością i wytrzymałością, pozwala też na znalezienie optymalnego rozwiązania dostosowanego do różnorodnych prac i warunków eksploatacji. Służy temu nie tylko konstrukcja pojazdu, ale także wspierające ją usługi telematyczne, szkolenia kierowców i oferta serwisowa.

– Pojazd budowlany to bardzo szerokie pojęcie. W Scania przygotowaliśmy rozwiązania dla 8 podstawowych typów jego zastosowań. Lecz nasze produkty i usługi proponowane w związku z obecnym, drugim etapem wprowadzania pojazdów nowej generacji stwarzają możliwość ścisłego dostosowania ich do indywidualnych wymagań nabywcy – mówi Lampinen.

– Scania XT stanowi silny atut w gamie pojazdów Scania nowej generacji. Jednak różnorodne typy skrzyń biegów, osi, ram i inne opcje sprawdzają się równie dobrze w innych wariantach naszych pojazdów. Tej jesieni czołowi producenci zabudów
w Europie finalizują skrojone na miarę rozwiązania dla zróżnicowanego grona odbiorców, używając naszych pojazdów nowej generacji jako punktu wyjściowego – podkreśla Lampinen.


Wybór wyposażenia

Model XT w wersji podstawowej może zostać wzbogacony o dwa pakiety wyposażenia: obejmujący wygląd zewnętrzny oraz wnętrze. Zawartość pakietów może być nieco odmienna na różnych rynkach. Pakiet wyposażenia zewnętrznego obejmuje wytrzymałe lusterka zewnętrzne, osłonę przeciwsłoneczną i reflektory dalekosiężne zabudowane na dachu. Przykładowe dodatki do wnętrza to fotele w wersji XT, gumowe maty z grubymi krawędziami, dodatkowe schowki oraz pakiet uzupełniający tablicę rozdzielczą o miejsce niezbędne do zamontowania urządzań sterujących zabudową.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!