Podczas targów Ecomondo 2017 swoją światową premierę będzie miał gazowy silnik Scania Euro 6. Z mocą sięgającą 410 KM, jednostka OC13 może być wykorzystywana zarówno w transporcie długodystansowym, jak i na placach budów. Zapewnia osiągi porównywalne z silnikiem wysokoprężnym o tej samej pojemności.
Najnowszy silnik gazowy Euro 6 bazuje na silniku 13-litrowym i uzupełnienia gamę rozwiązań Scania dla zrównoważonego transportu, pozwalając na redukcję CO2 o 15 – 90 proc.
Wiążemy duże nadzieje z pojazdami wyposażonymi w ten wyjątkowy, 13-litrowy silnik. Zainteresowanie potencjalnych klientów z Europy możliwością eksploatacji w ruchu dalekodystansowym pojazdów zasilanych gazem jest duże, a nasz silnik spełnia ich potrzeby pod każdym względem. Zwłaszcza we Włoszech zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, które mają wszystkie zalety gazu, jak korzystny całkowity koszt użytkowania, jest olbrzymie – komentuje Henrik Eng, dyrektor produktu w segmencie miejskim, Scania Trucks.
Nowy, 410-konny silnik posiada maksymalny moment obrotowy 2000 Nm, dostępny w zakresie od 1100 do 1400 obr/min. – są to wartości porównywalne z silnikiem wysokoprężnym podobnej wielkości. Używając skroplonego gazu ziemnego (LNG) typowy, 40-tonowy zestaw może pokonać bez tankowania do 1000 km. Przy dwóch zbiornikach LNG zasięg pojazdu wzrasta do 1600 km.
13-litrowy silnik Scania zasilany gazem debiutuje na włoskich targach Ecomondo, poświęconych ekologicznej gospodarce. Przy mocy 410 KM silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 2000 Nm już od 1100 obr/min. W połączeniu ze zbiornikami LNG posiada moc i zasięg wymagane w transporcie długodystansowym na włoskich drogach.
– Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były użyteczne w ciężkich zastosowaniach. W Scania rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2 zwiększając jednocześnie zyski klienta – mówi Johan Mühlbach, menedżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks.
Komentarze