Od momentu wprowadzenia klasy emisji spalin Euro IV czujniki temperatury spalin są nieodłącznym elementem układu wydechowego. Dzięki ich pomocy układ wtryskowy we właściwym momencie podaje optymalną ilość paliwa.
Ponadto chronią one przed przegrzaniem elementy umieszczone w pobliżu gorącego strumienia spalin i ustalają, czy osiągnięta została temperatura konieczna do wypalenia filtra cząstek stałych.
Zmierzona temperatura spalin jest przekształcana przez czujniki w odpowiedni sygnał elektryczny, który następnie jest przekazywany do układu sterowania silnikiem. W oparciu o te informacje w zależności od potrzeby ustalana jest dodatkowa dawka wtrysku paliwa, a przez to skutecznie ograniczana jest emisja spalin. Do uszkodzenia czujnika dochodzi bardzo często przy silnych wibracjach, kiedy mogą zerwać się wewnętrzne przewody. Zbyt wysoka temperatura spalin może z kolei wpłynąć na wartość rezystancji termistora.
Najczęściej uszkodzenie czujnika sygnalizowane jest zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej układu sterowania silnikiem. Możliwe skutki to wahania temperatury spalania, które wydłużają czas regeneracji filtra cząstek stałych i zwiększają zużycie paliwa. Nie jest osiągana fabrycznie założona emisja spalin i niezwłocznie należy udać się do warsztatu samochodowego.
Czujniki temperatury firmy febi bilstein wyróżniają się nierdzewnymi obudowami oraz przewodami platynowymi. Oferowane przez firmę febi na niezależnym rynku części zamiennych 17 czujników temperatury spalin charakteryzują się jakością wymaganą od elementów przeznaczonych na pierwszy montaż.
Cała oferta febi bilstein w zakresie części zamiennych do samochodów użytkowych jest dostępna na stronie: www.trucks.febi-parts.com
Komentarze