Minimum przestojów, maksimum zysków

4 grudnia 2017, 12:54

W dzisiejszych czasach akumulator poza uruchamianiem silnika musi sprostać wielu wyzwaniom. Obsługuje ogromną liczbę urządzeń elektrycznych znajdujących się na wyposażeniu pojazdów ciężarowych, których praca nie kończy się wraz z wyłączeniem silnika (energia pobierana jest z akumulatora). Zaliczamy do nich m.in. komputery pokładowe, tachografy cyfrowe, systemy telematyczne, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, urządzenia oparte na GPS, radiowej transmisji danych, wyświetlacze LCD, TFT, układy bezpieczeństwa i ostrzegawcze.

Oczekiwania dotyczące wydajności wzrosły tak bardzo, że tradycyjne akumulatory coraz częściej nie zdają już egzaminu. To zwiększa liczbę awarii pojazdów: od drobnych usterek po przestoje, które negatywnie wpływają na wydajność floty. Obecnie co piąty samochód ciężarowy wymaga zastosowania akumulatora o zwiększonej mocy. To aż 20 % rynku!

Liczba pojazdów ciężarowych stale rośnie, a wraz z nią wzrasta zapotrzebowanie na wysoką odporność na wstrząsy i wibracje, zdolność ładowania i odpowiednią pojemność akumulatorów.

Wprowadzony na rynek przez Johnson Controls akumulator  VARTA® Promotive EFB pozwala uzyskać maksymalne parametry pracy, uniknąć awarii, opóźnionych dostaw i dodatkowych kosztów. Linia akumulatorów wykonanych w technologii EFB obejmuje akumulatory o dwóch najbardziej popularnych pojemnościach 190Ah oraz 240Ah.

Zalety akumulatora VARTA Promotive EFB

Akumulator w samochodzie ciężarowym z kabiną sypialną zużywa w trakcie postoju bardzo dużo energii – nawet do 50% całkowitej pojemności. Zdarza się, że kierowcy pojazdów ciężarowych spędzają w swoich samochodach nawet pięć nocy tygodniowo, czyli praktycznie w nich mieszkają. W przypadku zastosowania nieodpowiednich akumulatorów duże zużycie energii w czasie dłuższych postojów może szybko go wyeksploatować.

W sytuacji bardzo intensywnego korzystania z akumulatora w połączeniu z bardzo wymagającym użytkownikiem w dłuższej perspektywie czasu we wnętrzu akumulatora pojawia się zjawisko rozwarstwienia elektrolitu (stratyfikacji). Jest to proces, który powoduje, że elektrolit o wyższym współczynniku gęstości skupia się u podstawy akumulatora, a elektrolit o niższym współczynniku gęstości skupia się w wyższych partiach akumulatora. W uproszczenia taka sytuacja prowadzi do nierównomiernego uczestnictwa tych dwóch różnych stężeń elektrolitu w procesie elektrolizy, co w konsekwencji może doprowadzić do ograniczenia paramentów akumulatora nawet przy jego prawidłowym napięciu spoczynkowym. W tym miejscu dla bardzo wymagających użytkowników został stworzony produkt VARTA ProMotive EFB, w którym zastosowano innowacyjny cyrkulator kwasowy, którzy podczas jazdy wykorzystując naturalne prawa chemiczno-fizyczne i ruch pojazdu miesza elektrolit zapewniając jego równomierne stężenie we wnętrzu akumulatora.

VARTA Promotive EFB jest doskonałym rozwiązaniem dla samochodów ciężarowych wyposażonych w nowoczesny sprzęt elektroniczny, które często korzystają z funkcji sypialnej i mają wysokie wymagania w zakresie odporności na drgania.

VARTA Promotive EFB jest idealny także dla autokarów, autobusów i wszelkiego rodzaju pojazdów miejskich, czyli tam, gdzie liczy się punktualność i niezawodność. Akumulator ten bezproblemowo znosi częste uruchamianie i zatrzymywanie silnika, dobrze radzi sobie z dużymi odległościami i zasilaniem odbiorników energii elektrycznej, takich jak monitory czy systemy klimatyzacji. Dzięki dużej odporności na drgania i wysokiej mocy sprawdza się też w maszynach budowlanych a także w maszynach wykorzystywanych w rolnictwie i leśnictwie.

Schemat budowy akumulatora  VARTA Promotive EFB

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!