Polski Bus zniknie z dróg. Niemiecki gigant przejął przewoźnika

19 grudnia 2017, 12:30

Niedawno pojawiły się przecieki jakoby Polski Bus miał być przejęty przez niemiecką firmę FlixBus na zasadzie rozszerzenia współpracy i rebrandingu. Spekulacje okazały się rzeczywistością. Charakterystyczne, czerwone autobusy znikną z dróg do połowy 2018 roku. 

 

Kooperacja obu przewoźników ma zapewnić pasażerom nowe połączenia krajowe i międzynarodowe. Obie firmy współpracę podjęły w maju 2016 roku w ramach umowy na wzajemną sprzedaż biletów. Dzięki temu polscy klienci mogli skorzystać z połączeń Flixbusa do 24 miast w Niemczech, Szwajcarii i Holandii.

Polski Bus zostanie wchłonięty przez FlixBusa i będzie podwykonawcą niemieckiego giganta transportowego. Do połowy 2018 roku autobusy zostaną oklejone pomarańczowo-zielonymi barwami charakterystycznymi dla FlixBusa. Oprócz kwestii rebrandingowych zmiany dosięgną również wewnętrznego działania nowego podwykonawcy, a także standardów. We wszystkich autobusach zostanie dostosowana ilość siedzeń tak, aby ilość miejsca na nogi odpowiadała standardom sieci FlixBus. Pasażerowie będą mogli skorzystać z darmowej sieć Wi-Fi. Każdy pojazd będzie wyposażony w nadajnik GPS, klimatyzację, gniazdka 230v przy każdym fotelu, urządzenie do elektronicznej odprawy pasażerów, nawigację dla kierowców i system monitorujący bezpieczeństwo jazdy.

Mniej optymistyczną stroną są szykowane roszady kadrowe. Zwolnienia mają objąć działy marketingu, komunikacji z mediami oraz obsługi klienta w spółce Souter Holdings Poland (właściciela Polskiego Busa) – jednej z firm szkockiego miliardera Briana Soutera, właściciela brytyjskiego giganta transportowego Stagecoach Group.

Pracę mają zachować wszyscy kierowcy. Zintegrowanie sprzedaży i systemów rezerwacyjnych potrwa do kwietnia przyszłego roku.

– Mamy dziś przyjemność ogłosić, że rozszerzamy naszą współpracę z firmą FlixBus. Jesteśmy przekonani, że dzięki integracji innowacyjnych technologii oferowanych przez FlixBus, wysokich standardów bezpieczeństwa i najwyższej jakości usług zdobędziemy nowych pasażerów i rozpoczniemy nową erę na polskim rynku przejazdów autobusowych. – mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający w firmie PolskiBus.com.

– Rozszerzenie tej współpracy to kolejny krok, który umożliwi polskim pasażerom dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBus. Łącząc nasz standard usług i innowacyjne rozwiązania technologiczne z doświadczeniem firmy PolskiBus.com zdobytym na polskim rynku, liczymy na zainteresowanie nowej grupy klientów zielonymi autobusami FlixBus. Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki połączeń i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów. – mówi Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus w Polsce.

Poprzez fuzję siatki połączeń i platformy sprzedażowej obu firm, Flixbus stworzy jedną z najatrakcyjniejszych ofert dalekobieżnych połączeń autobusowych w Polsce. Zapowiadane są nowe połączenia krajowe i międzynarodowe do Czech, Austrii, Niemiec, Węgier i na Słowację.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!