Goodyear uruchamia program zarządzania oponami dla usług przewozowych

29 stycznia 2018, 11:54

Program Goodyear wykorzystuje sztuczną inteligencję, która generuje analizy i prognozy wspierające zarządzanie oponami dla flot. Projekt zostanie uruchomiony na platformie STRATIM dedykowanej dla firm z branży motoryzacyjnej.

Odpowiadając na wzrost popularności współdzielenia samochodów i pasażerskich usług przewozowych, Goodyear Tire & Rubber Company wprowadza flotowy model biznesowy dla dostawców usług przewozowych, który usprawnia działalność miejskich flot.

Goodyear ogłosił start pilotażowego programu zaawansowanego zarządzania oponami we współpracy ze STRATIM, startupem z San Francisco, którego platforma technologiczna śledzi, monitoruje i nadzoruje procesy utrzymania flot dziesiątek tysięcy pojazdów wykorzystywanych przez ponad 50 firm z branży usług przewozowych na ponad 25 rynkach w Ameryce Północnej.

– W miarę wzrostu popularności współdzielonej motoryzacji obserwujemy znaczne zwiększenie przebiegów pojazdów flotowych z 15 tysięcy mil rocznie do nawet 5000 miesięcznie – powiedział Chris Helsel, dyrektor techniczny Goodyear – Większe przebiegi to większe zapotrzebowanie na naprawy i konserwację opon, szczególnie gdy wziąć pod uwagę wymagania klientów w zakresie wygody i bezpieczeństwa przewozów.

Nowy program wykorzysta stworzoną przez Goodyear sztuczną inteligencję, która pomoże klientom STRATIM przewidywać zapotrzebowanie na serwis lub wymianę opon. Celem działania programu jest usprawnienie zarządzania oponami i maksymalizacja okresów między przestojami floty.

– Utrzymanie pojazdów i okres pracy bez przestojów to bardzo ważne parametry w branży usług przewozowych – powiedział Sean Behr, CEO STRATIM – Firmy, które wydajnie zadbają o samochody, zminimalizują koszty i zmaksymalizują sprawność, w dłuższej perspektywie osiągną sukces rynkowy. Rozwiązania Goodyear z zakresu utrzymania opon zmieniają zasady gry w branży.

Goodyear dostrzega potencjał rozwojowy rynku mobilnych rozwiązań flotowych dla samochodów osobowych. Firma zamierza w dalszym ciągu obsługiwać tradycyjnych klientów, a jednocześnie uczestniczyć w szybkim rozwoju innowacyjności w motoryzacji.

– Nasze projekty z zakresu analityki i rozwiązania flotowe to innowacje dla usług przewozowych nowej generacji – powiedział Helsel – Goodyear będzie kontynuować rozwój innowacji we współpracy z branżą, równolegle z pojawianiem się na rynku nowych usług i wzrostem znaczenia pojazdów autonomicznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!