IVECO w 2016 i 2017 roku w Polsce – wyniki sprzedaży

1 lutego 2018, 12:37

W minionym roku zarejestrowano 6.140 nowych pojazdów dostawczych IVECO Daily. To o 3,4% więcej niż w roku 2016. Mimo konkurencyjnego rynku oraz nowości w tym segmencie IVECO Daily utrzymał wzrost rok do roku na poziomie porównywalnym ze wzrostem rynku w tym segmencie.

IVECO Daily zakończył 2017 rok w segmencie 3,49T – 7,2T na drugiej pozycji (3 pozycja w 2016 r.) uzyskując udział w rynku na poziomie 18,6%. W segmencie 6,01T – 15,99T IVECO utrzymuje pozycję lidera, rejestrując w zeszłym roku 956 pojazdów, co stanowiło 47,7% całego Polskiego rynku w tym segmencie DMC. W 2017 roku w segmencie pojazdów użytkowych o DMC >= 3,49T zarejestrowano na Polskim rynku łącznie 59.561, co stanowi o 4,5% więcej niż w roku 2016 (57.002 pojazdy). W analogicznym okresie zarejestrowano 7.751 pojazdów użytkowych IVECO, co plasuje markę na pierwszym miejscu z udziałem rynkowym na poziomie 13,0%. Marka IVECO odnotowuje również wzrost rejestracji rok do roku na poziomie 4,0% (7453 rejestracje w 2016 r.). Dzięki uzyskanym wynikom marka IVECO utrzymuje pozycję lidera rynku w pojazdach użytkowych (DMC >= 3,49T) potwierdzając, że jest najczęściej wybieraną marką pojazdów użytkowych w Polsce w latach 2016 oraz 2017.

Szczegółowy podział rejestracji na gamę modelową przedstawia się następująco:

  • IVECO Daily – 6.140 szt.
  • IVECO Eurocargo – 309 szt.
  • IVECO Stralis – 1.242 szt.
  • IVECO Trakker – 60 szt.

Poniżej zestawienie rejestracji pojazdów na koniec 2017 roku na podstawie danych uzyskanych z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Rok 2016 Rok 2017 ∆ 2017/2016
IVECO 7453 7751 4,0%
13,1% 13,0%
Mercedes 7071 7523 6,4%
12,4% 12,6%
Renault 7226 6895 -4,6%
12,7% 11,6%
Fiat 5959 6119 2,7%
10,5% 10,3%
DAF 4807 5070 5,5%
8,4% 8,5%
MAN 4615 4864 5,4%
8,1% 8,2%
Scania 4356 4709 8,1%
7,6% 7,9%
Volvo Truck 4502 4377 -2,8%
7,9% 7,3%
Peugeot 2966 2933 -1,1%
5,2% 4,9%
Others 8047 9320 15,8%
14,1% 15,6%
TOTAL 57002 59561 4,5%

Rok 2017 był w IVECO rokiem, w którym klienci mogli testować wprowadzonego w 2016 roku Stralisa XP oraz Stralisa NATURAL POWER. Oba pojazdy wielokrotnie potwierdziły, że wprowadzone rozwiązania wpływają na obniżenie TCO. Dużym powodzeniem cieszył się również wprowadzony w 2016 roku IVECO Daily w wersji EURO6, oferujący większą moc, niższe zużycie paliwa oraz najmniejsze w tej klasie całkowite koszty posiadania i użytkowania pojazdu.

Rok 2017 to również rok kolejnych premier w palecie produktowej IVECO. Pod koniec roku zaprezentowany został Nowy Stralis Natural Power z 13 litrowym silnikiem o mocy 460 KM. W nowej gamie modelu wprowadzono jednopaliwowy silnik IVECO Cursor 13 NP, opracowany pod kątem zapewnienia wysokiej mocy w najbardziej wymagających warunkach eksploatacji. Nowością jest także 12 biegowa zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX, która w porównaniu z poprzednią wersją zapewnia wyższy komfort jazdy i lepsze osiągi, a także oferuje nowe funkcje, takie jak oparty na GPS system przewidywania warunków jazdy HI-CRUISE.

Modułowe podejście zastosowane przez IVECO zaowocowało bogatą ofertą fabrycznych opcji oraz wyjątkową elastycznością indywidualnej konfiguracji. Pojazd może być zasilany sprężonym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), lub mieszanką tych paliw. Wersja z dwoma zbiornikami LNG oferuje rekordowy zasięg do 1600 kilometrów. Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w technologie służące obniżeniu zużycia paliwa oraz kabinę HI-WAY zaprojektowaną pod kątem zapewnienia wyższego komfortu na dalekich trasach.

Największą zmianą 2017 roku było wprowadzenie na rynek modelu Stralis X-WAY, obejmującego zupełnie nową gamę wersji zaprojektowanych specjalnie na potrzeby logistyki budowlanej oraz transportu realizowanego w miastach. W modelu tym najlepsze rozwiązania służące obniżeniu zużycia paliwa i podwyższeniu poziomu bezpieczeństwa połączono z legendarną terenową solidnością najwytrzymalszych konstrukcji IVECO, zapewniając wysoką wydajność i wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO).

Stralis X WAY oferuje najwyższą ładowność w swojej klasie: wersja Super Loader na podwoziu 8×4 opracowana jako podstawa dla betonomieszarki waży 8845 kg, więc klienci dysponujący takim samochodem mogą zaoferować przewóz ciężkiego ładunku.

Daily Blue Power – nowa linia ekologicznych pojazdów IVECO pozwalająca na nieograniczony transport w obszarach miejskich. IVECO Daily Blue Power otrzymał również tytuł International Van of The Year 2018 pojazdów użytkowych.

Daily Hi-Matic Natural Power: to pierwszy lekki pojazd użytkowy napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG) z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Charakteryzuje się także niską emisją zanieczyszczeń i CO2 wytwarzając o 76% mniej cząstek stałych i o 12% mniej NOx niż jego 3 litrowy odpowiednik Euro VI napędzany olejem napędowym.

Daily Euro 6 RDE 2020 Ready: pojazd dostawczy z najbardziej zaawansowanym silnikiem wysokoprężnym dostępnym na rynku, jako pierwszy testowany i weryfikowany pod kątem rzeczywistej emisji spalin (RDE). Model ten przewiduje ambitne cele środowiskowe w roku 2020 dzięki rozwiązaniu zweryfikowanemu przez niezależną instytucję — Holenderską Organizację Stosowanych Badań Naukowych (TNO).

Daily Electric: pojazd o zerowej emisji spalin przeznaczony do eksploatacji w miastach o najsurowszych ograniczeniach drogowych, oferujący zasięg do 200 km w rzeczywistych warunkach miejskich i osiągi akumulatora zoptymalizowane pod kątem wszystkich warunków pogodowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!