Autobus turystyczny Scania z chińskimi korzeniami

19 października 2009, 0:00

15 października 2009 na wystawie Busworld w belgijskim Kortrijk, Scania po raz pierwszy zaprezentowała publicznie nowy autobus turystyczny: Scania Touring. Autokar ten powstaje we współpracy z chińskim producentem nadwozi autobusowych, Higer. Pierwszy raz w historii branży autobusowej, pojazdy produkowane w Chinach trafią na rynki całego świata.

Scania znalazła idealnego partnera do realizacji swojej strategii globalnego rozwoju. Rezultatem współpracy z Higer jest platforma autobusowa spełniająca potrzeby nowych i dotychczasowych rynków. Oznacza to również, że w odpowiednim czasie śladem Scania Touring pójdą inne modele autobusów – mówi Melker Jernberg, wiceprezes Scania Buses and Coaches.

Współpraca firm Scania i Higer to przedsięwzięcie czysto komercyjne, w którym Higer pełni rolę doświadczonej firmy zabudowującej, zaś Scania dostarcza podwozia i wiedzę dotyczącą wymagań międzynarodowych klientów. Zespół stylistów Scania, wspólnie z Higer, zaprojektował autobus turystyczny o charakterystycznych dla Scania cechach.

Nasza współpraca to wyjątkowo udane połączenie zachodniego i chińskiego przemysłu. Szczegółowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji gwarantuje, że produktem finalnym jest solidny i uniwersalny autobus turystyczny, zdolny konkurować z każdą marką na każdym rynku – mówi Jernberg.

Scania Touring będzie sprzedawany pod marką Scania i objęty pełnym wsparciem sieci handlowej i serwisowej Scania na całym świecie. Również dostawy części będą realizowane za pośrednictwem sieci serwisowej Scania. Wszytko to stanowi gwarancję najwyższej jakości produktu i usług serwisowych.

Aktualnie finalizujemy przygotowania do rozpoczęcia dostaw z początkiem 2010 r., w pierwszym okresie planując sprzedaż na poziomie około 500 autobusów rocznie. Sprzedaż rozpocznie się w krajach Europy Środkowej, a następnie będzie stopniowo rozszerzana na zachód, południe i północ. Planujemy również ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, a także niektóre rynki azjatyckie – konkluduje Jernberg.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

79.184.102.*, 28 lipca 2012, 8:06 0 0

ŚWIAT OSZALAŁ1111111111111

Odpowiedz