Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) dostarczy dziesięć pierwszych ciężarówek Fuso Canter z napędem hybrydowym do Irlandii. Odbiorcą tych ekologicznych pojazdów ciężkich jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina. ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury w Irlandii. Irlandzki rząd udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest generalnie pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową, oferowaną w Europie.
Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canter Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii. W 2010 roku MFTBC planuje rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe. "Widząc sukces Fuso Canter Eco Hybrid w Japonii, chcemy podążać tą drogą i wykorzystać nasze szanse na całym świecie."– mówi dr Albert Kirchmann, prezydent i CEO firmy MFTBC – "Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają duży popyt na te auta" – kontynuuje Kirchmann.
Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 roku. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tą lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów konsumenckich Fuso Canter Eco Hybrid udowodniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii. Teraz pokażą swoje możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii. Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.
Komentarze