Renault Trucks odnotowało w Polsce 9,2%, czyli największy na rynku pojazdów o DMC pow. 16 t, przyrost sprzedanych pojazdów.
W 2017 roku strategia Renault Trucks realizował strategię skupiającą się wokół wokół poprawy wizerunku marki. Producentowi udało się przekonać wiele firm do zmiany pojazdów na Renault. W 2017 roku dużym sukcesem dla marki była między innymi kampania Truck 4 Comfort, która pomogła skutecznie dotrzeć z ofertą do nowych klientów. Była to limitowana edycja komfortowo wyposażonych pojazdów z pakietem bezpieczeństwa, nastawiona również na ekonomikę paliwową. Każdy pojazd został wyposażony w pełny, 4-letni kontrakt serwisowy, co stanowi rzadkość na rynku, a także gwarancję braku niespodziewanych kosztów w tym czasie. Wydatki związane z techniczną stroną eksploatacji pojazdów zawiera kontrakt Excellence, który obejmuje wszelkie przeglądy okresowe, wymianę oleju, filtrów czy klocków hamulcowych, ale także elementów niestandardowych, np. wkładu filtra cząstek stałych DPF czy nawet naprawę ogrzewania niezależnego.
W 2017 roku Renault Trucks wspierało program Profesjonalni Kierowcy, gdzie są doszkalani młodzi stażem kierowcy, co pomaga im zaistnieć na rynku pracy.
Renault Trucks pamiętało też o kierowcach z większym doświadczeniem. Dla nich w 2017 roku została przeprowadzona ósma już edycję konkursu Optifuel Challenge, która zgromadziła łącznie 501 kierowców. Z roku na rok poziom umiejętności kierowców rośnie. Tegoroczne wyniki uczestników osiągnęły poziom Master Driverów Renault Trucks. Zdarzyło się nawet, że stającym w konkursowe szranki udało się pobić rezultaty mistrzów. Średni wynik 25,8 l/100km nikogo nie zaskoczył. Po raz pierwszy w konkursie wykorzystano pojazdy z 13-litrowym silnikiem. Zebrane doświadczenia wskazują, że to bardzo uniwersalny pojazd dający sobie radę w każdych warunkach drogowych.
Ważnym wydarzeniem w historii Renault Trucks było dostarczenie pierwszego zasilanego gazem pojazdu D16 z nadwoziem do zbiórki śmieci, który trafił do PGK Śrem.
Wszystkie działania w 2017 roku przełożyły się na dostarczenie na rynek 1741 sztuk o DMC powyżej 16 ton, co przekłada się na 9,2% procent wzrost rok do roku liczby sprzedanych pojazdów (najwyższy wzrost na rynku).
Plany na rok 2018
Przedstawiciele marki chcą uzyskać udziały w rynku około 8%. Zamierzają utrzymać i kontynuować dotychczasową strategię, pracując nadal nad poprawą wizerunku marki Renault Trucks. „Tajną bronią” marki mają być samochody gamy T z silnikiem
13-litrowym, 440 KM i kabiną Sleeper Cab.
Dla rynku polskiego Renault Trucks przewidział także wzmożoną aktywność dla segmentu podwozi. Chce rozwijać swoją ofertę pojazdów gazowych. Kolejny segment, który Renault Trucks zamierza zaktywizować, to pojazdy dystrybucyjne. Szczególną uwagę producent zwraca na samochody 16-tonowe gamy D, licząc szczególnie na transport chłodniczy. Trzecia aktywność to pojazdy z segmentu budowlanego. Tutaj mowa o ciężkich pojazdach budowlanych 4-osiowych gamy K. Renault Trucks ma oczywiście pojazdy 8×4, ale do świadomości klientów jeszcze nie przebito się z ofertą 8×6.
Poza wspomnianymi działaniami w Polsce rok 2018 dla Renault Trucks będzie rokiem nowości. Zbliżający się salon IAA Hanower, będzie miejscem prezentacji oferty pojazdów z zasilaniem elektrycznym, których sprzedaż wystartuje już w 2019 r.
nowością będą także pojazdy X-Road, niespotykana do tej pory oferta „nowych” samochodów używanych. Wyselekcjonowane pojazdy Gamy T, które pierwsze życie mają już za sobą, trafiają do fabryki Renault Trucks i są poddawane modyfikacji. Obejmuje ona zmianę opon, przełożenia tylnego mostu, zawieszenia, siodła, oprogramowania skrzyni biegów, a także zmiany estetyczne w wyglądzie kabiny. Oczywiście samochód jest „odbudowywany” tzn. wszelkie wymagające tego elementy są wymieniane na nowe. W ten sposób przygotowany pojazd gamy T upodabnia się nieco do samochodu gamy C, stając się ofertą dla rynku pojazdów budowlanych.
Komentarze