Na drodze, szynach i w powietrzu

6 listopada 2009, 0:00

Międzynarodowe lotnisko w Lipsku było dla Krone idealną sceną do zaprezentowania produktów spełniających wymagania trójmodalności, czyli łączenia zalet transportu drogowego, kolejowego oraz powietrznego.

Lotnisko w Lipsku zyskuje coraz bardziej na znaczeniu będąc już teraz w trójce lotnisk niemieckich o największej liczbie frachtów. Co prawda z wynikiem 378 tysięcy ton rocznie daleko mu jeszcze do Frankfurtu (prawie 2 miliony ton), jednak niezwykle korzystne usytuowanie geograficzne lipskiego lotniska w przy krzyżówce autostrad A9 i A14, oraz połączenie kolejowe sprawiają, że coraz więcej inwestorów dostrzega jego potencjał.

Dobrym przykładem jest firma DHL, która przeniosła tutaj swój hub z Kolonii. Od dwóch lat działa tu sortownia oraz magazyn tej firmy obsługujący dziennie 50 lotów frachtowych.
Miejsce to było bardzo dobre do zaprezentowania najnowszych innowacji i produktów firmy Krone między innymi z zakresu trójmodalności czyli transportu kombinowanego samochód – pociąg – samolot.

Zasadę trójmodalności najlepiej rozwija nadwozie wymienne Air Cargo Box przystosowane do załadunku typowo lotniczych pojemników o zaokrąglonym jednym lub dwóch bokach idealnie pasujących do profilu przestrzeni ładunkowej konkretnego modelu samolotu.
W sekcji podłogowej Air Cargo Box o grubości zaledwie 243 mm umieszczono pięć listew ze stalowymi kółkami. Są one podnoszone i opuszczane pneumatycznie by praktycznie bez żadnego wysiłku móc przesuwać załadowany pojemnik lotniczy. Każda para stalowych kółek podnosi się o 11 mm i jest w stanie utrzymać ciężar 120 kg. By jednak pojemniki nie przesuwały się zbyt daleko w podłodze umieszczono manualne odboje.

Specjalnie do tego nadwozia zmodyfikowano system zabezpieczania ładunku Multi Switch składający się z poprzeczek, którego można dowolnie przesuwać w kierunku poziomym oraz pionowym, co w praktyce daje nieograniczone możliwości zabezpieczenia ładunku oraz transportu na dwóch pokładach.

Air Cargo Box wyposażono poza tym w wodoszczelną podłogę o grubości 27 mm wytrzymującą nacisk do 5.640 kg . Z kolei cztery uchwyty oraz kontenerowe okucia umożliwiają bezproblemowy transport kolejowy…

Ciąg dalszy przeczytacie w TRAILER Magazine 11/2009
Artykuł ukazał się w TRAILER Magazine 11/2009

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!