Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych. Wszystkie zostaną wyprodukowane we Wrocławiu.
STIB-MIVB, przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli, złożyło zamówienie na 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid. Większość z nich zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center.
Pozyskując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela robi krok w stronę rozwoju i modernizacji miejskiego transportu publicznego. Celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku.
– Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4000 sztuk – mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses.
Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne.
Volvo 7900 Hybrid podczas postoju, ruszania i aż do osiągnięcia prędkości 15–20 km/h jest autobusem napędzanym energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny. Autobus Volvo 7900 Hybrid, w porównaniu z odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym, wyróżnia się o 30–40 procent niższym zużyciem paliwa i emisją CO2, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest w jego przypadku o 50 procent niższa.
Komentarze