W ubiegłym roku sprzedano w Europie kilkadziesiąt tysięcy aut napędzanych elektrycznie. Polska podąża za tym trendem, czego dowodem jest ustawa o elektromobilności, zapowiadająca powstanie do 2020 r. ponad 6000 punktów ładowania.
Równolegle do tworzenia infrastruktury, trwają prace nad rozwiązaniami umożliwiającymi firmom wygodne rozliczanie kosztów tankowań prądem, w szczególności mowa tu o flotach aut osobowych i ciężarowych.
Przykładem takich działań jest podpisanie międzynarodowej umowy o współpracy pomiędzy Innogy a DKV Euro Service. Innogy, jeden z europejskich koncernów energetycznych, pracuje nad rozwojem technologii ładowania, podczas gdy DKV posiada doświadczenie w branży transportowo-logistycznej. Z kart DKV korzysta 170 000 klientów w 42 krajach Europy, którzy rozliczają za ich pomocą tankowania, opłaty drogowe, a obecnie – także ładowanie pojazdów elektrycznych (usługa działa już na terenie Niemiec).
Nowa spółka joint-venture zaoferuje kompleksową usługę dla flot komercyjnych w całej Europie. Jej działalność obejmie rozbudowę sieci punktów ładowania pojazdów energią elektryczną. Rozwiązanie to ma przynieść korzyści zarówno klientom detalicznym, jak i korporacyjnym – a w szczególności operatorom flot pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Kierowcy będą mogli doładować auta korzystając z karty DKV. Koszty wszelkich typów tankowań będą rozliczane w jednej fakturze.
– W ciągu najbliższych kilku lat spodziewamy się znacznego wzrostu mobilności elektrycznej, szczególnie w segmencie klientów biznesowych – mówi Markus Dehn, wiceprezes ds. zarządzania produktem w obszarze mobilności elektrycznej w Innogy.- Tworzone joint venture pozwala oferować kompleksowe rozwiązania rozliczeniowe, z przejrzystymi fakturami, dla flot pojazdów elektrycznych. DKV jest partnerem biznesowym dla tego projektu. Dzięki wspólnej usłudze korzystanie z aut elektrycznych stanie się jeszcze mniej skomplikowane. To da klientowi wygodę i poczucie bezpieczeństwa.
Nie ulega wątpliwości, że elektromobilność jest trendem nabierającym coraz większego znaczenia. Zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, administracja publiczna i biznes intensyfikują prace nad wdrożeniem dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22.10.2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
W Polsce w 2017 roku sprzedaż samochodów elektrycznych, liczona razem z hybrydami typu plug-in, była stosunkowo niewielka, jednak ma się to wkrótce zmienić. Starania w tym kierunku podejmuje Ministerstwo Energii, wspierając rozbudowę infrastruktury paliw alternatywnych – w tym zarówno punktów ładowania pojazdów energią elektryczną, jaki i tankowania gazem ziemnym. 5.02.2018 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o elektromobilności, zgodnie z którą do końca 2020 r. ma powstać w naszym kraju 6 tys. punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy oraz 70 punktów tankowania gazem ziemnym sprężonym (CNG), rozmieszczonych w 32 aglomeracjach i na obszarach gęsto zaludnionych.
Komentarze