Mosty zbyt wąskie, a tunele za niskie dla ciężarówek? Tego typu pomyłki podczas planowania trasy przejazdu zestawu transportowego kosztują kierowców wiele nerwów, a przewoźników – jeszcze więcej pieniędzy. Na dodatek głos z urządzenia do nawigacji mówi, że trzeba skręcić w lewo, ale nie mamy pewności, że to na pewno ta ulica, o którą chodzi. Tego typu problemy mają rozwiązać najnowsze funkcje, o które zostało poszerzone oprogramowanie map&guide truck navigation firmy Planung Transport Verkehr z niemieckiego Karlsruhe.
Z większości urządzeń nawigacyjnych kierowcy dowiadują, się iż mają w określonym miejscu „skręcić w lewo lub prawo” albo „trzymać się lewej lub prawej strony jezdni”. Dzięki zawartej w najnowszej wersji map&guide truck navigation aplikacji Text2Speech, informacja ma następująca treść: „skręć w lewo w Queen Street”, co jest znacznie bardziej precyzyjnym określeniem. To samo dotyczy dróg poza miastami, np. „skręć w prawo na A8 Monachium-Stuttgart”. Komunikaty głosowe podają teraz również orientacyjne czasy dojazdu do celu. Wszystkie te funkcje mogą być dostępne w komputerze osobistym lub w pokładowym urządzeniu GPS.
Jeżeli pojazd ma specyficzne cechy, które uniemożliwiają jego wjazd do niektórych miejsc, trasa przejazdu zostanie tak zaplanowana, by omijać mosty, tunele, ulice, czy całe dzielnice, w których poruszanie zestawu transportowego jest zakazane lub po prostu niemożliwe. Wszystko to za sprawą edytora trasy, zawartego w oprogramowaniu w module RoadEditor2RRY. RRY jest typowym modułem z danymi, które mogą być odczytywane przez zwykłe urządzenie nawigacyjne.
W najnowszej wersji oprogramowania jest możliwa integracja indywidualnych danych adresowych z elementami systemu nawigacyjnego. Na przykład POI-Importer (POI – Points of Interest – ważne miejsca, jak urzędy, kina, kawiarnie, muzea itp.) dokonuje konwersji geokodowanych danych adresowych przy użyciu oprogramowania map&guide, dzięki czemu użytkownicy oprogramowania map&guide truck navigation mogą gromadzić i zarządzać danymi adresowymi.
Pozostałe nowe dodatki do oprogramowania zawierają alarmy o przekroczeniu przez ciężarówkę dozwolonych prędkości lub alarmy dla kierowcy o zbliżaniu się do miejsc kontroli radarowej. Nie we wszystkich krajach jest to prawnie dopuszczalne, dlatego ostrzeżenia przed radarami są dostępne dla: Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Andory, Belgii, Finlandii, Włoch, Holandii, Polski, Norwegii, Szwecji i Słowenii.
Komentarze