Szwedzko-duńskie przedsiębiorstwo usług pocztowych PostNord Sverige AB wkrótce rozpocznie eksploatację 51 nowych naczep furgonowych do transportu towarów suchych, a konkretnie listów i paczek między centrami logistycznymi w obu krajach.
Spółka PostNord zdecydowała się na wersję 2-osiową ze ścianami sklejkowymi i lekko izolowanym dachem. Masa własna w wersji podstawowej wynosi od 6100 kg. Rama, która wykorzystuje system modułowy Kögel, umożliwia pracę z każdą rampą i każdym wózkiem widłowym, razem ze spójnymi modułami, komponentami oraz standardową wzmocnioną tylną ramą z 720-milimetrową, sztywno spawaną stalową płytą i ochronnymi zderzakami. Cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją za pomocą powłoki nanoceramicznej oraz powłoki KTL pokrytej dodatkowo lakierem UV. Nadwozie furgonowe Kögel Box składa się z wielowarstwowych płyt sklejkowych o grubości 20 mm pokrytych powłoką GFK. Gładka powierzchnia GFK czyni ścianki odpornymi na uderzenia.
Izolowany dach o grubości 40 mm, wykonany jest z pianki o właściwościach silnie izolujących – bez zastosowania freonu. Oświetlenie wnętrza furgonu do transportu ładunków suchych zapewniają cztery zabudowane w dachu lampy LED z przełącznikami umieszczonymi na konsoli operatora. Podłoga z nadrukiem antypoślizgowym o grubości 30 mm wytrzyma obciążenie wózków widłowych o nacisku na oś do 7200 kg. Naczepa furgonowa do ładunków suchych Kögel Box posiada certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 kod XL.
PostNord wybrał różnorodne warianty wyposażenia indywidualnego. Jest to między innymi wyposażenie Ro-Ro do samodzielnego transportu statkiem i promem oraz system telematyczny.
Komentarze