Kögel Cargo generacji NOVUM na targach IAA 2018

, 20 sierpnia 2018, 14:06

Atrakcją targów samochodów użytkowych IAA 2018 na stoisku Kögel będzie naczepa Cargo. Ta standardowa naczepa burtowa z plandeką przesuwną jest teraz dostępna w generacji NOVUM.

Dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, naczepa Kögel Cargo jest odporniejsza, łatwiejsza w obsłudze i codziennej eksploatacji. Dodatkowo wraz z NOVUM, czyli nową generacją Kögel Cargo, wprowadzano wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm transportowych.

Kögel Cargo generacji NOVUM

Naczepy Cargo wyposażono w standardowe osie Kögel Trailer Axle (KTA), podwójna amortyzacja osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej poprawia właściwości jezdne naczepy i ogranicza jej zużycie. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kilogramów. Kögel Cargo generacji NOVUM posiada również certyfikat zabezpieczenia ładunków zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL.

Optymalne zabezpieczenie ładunku zapewnia perforowana zewnętrzna rama stalowa typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg. Kolejną opcją zabezpieczenia ładunku może być osiem kieszeni kłonic kwadratowych zintegrowanych równo z platformą naczepy. Pomiędzy ramą zewnętrzną po lewej i prawej stronie, prostopadle do wewnątrz pojazdu rozmieszczono po cztery kieszenie na kłonice kwadratowe, w tej samej linii, na środku , znajduje się dziesięć kieszeni na kłonice kwadratowe.

W naczepie wystawionej na IAA 2018 każda z kłonic wyposażona została w różne opcjonalne pakiety do zabezpieczenia ładunku. W jednym z nich można zobaczyć np. nową tekstylną listwę boczną Kögel FastFix. Zwykłe listwy boczne wykonane z drewna, aluminium lub stali są ciężkie w obsłudze, trudno je schować i łatwo uszkodzić. Ponadto zawsze istnieje ryzyko obrażeń wskutek upadku listew. Tekstylna listwa boczna Kögel FastFix waży niecałe 495 gram i dzięki sprawdzonemu zamkowi można ją szybko i łatwo zaczepiać i odczepiać przy kłonicach. Tekstylna listwa boczna Kögel FastFix jest wykonana z wytrzymałego, elastycznego materiału, dzięki czemu mieści się w każdej skrzynce narzędziowej i jest odporna na uszkodzenia.

Wystawiana naczepa jest ponadto wyposażona w zmienne nadwozie znane z Kögel FlexiUse. Konstrukcja FlexiUse posiada ośmiostopniową regulację co 25 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na niezależną regulację wysokości nadwozia o 200 mm z przodu i z tyłu. Umożliwia to transport towarów przy wysokości wewnętrznej od 2700 mm do 2900 mm z przodu i z tyłu. Kögel Cargo wyposażono ponadto w opcjonalne nadwozie Strong & Go. Łączy ono zabudowę FlexiUse generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew bocznych. Dla uzyskania certyfikatu na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Naczepa Kögel Cargo posiada opcjonalne wyposażenie Heavy-duty RoRo umożliwiające jej samodzielny transport na statku lub promie. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi a obrzeżem ramy, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, podstawę sworznia królewskiego o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12 000 kg. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne boczne światła sygnalizacyjne. Kolejne elementy indywidualnego wyposażenia to m.in. płyta sklejkowa o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm na ścianie przedniej, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocniony zderzak stalowy, poprzeczny profil stalowy o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy, zabezpieczenie zamków, trzy duże skrzynki narzędziowe, podnośnik osi oraz zespolone lampy tylne Kögel LUXIMA.

Różnorodne wersje i warianty indywidualnego wyposażenia

Naczepy Kögel Cargo generacji NOVUM są dostępne w wielu wersjach i z wieloma wariantami wyposażenia indywidualnego. Należą do nich m.in. różne pakiety zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, wyposażenie TIR, wyposażenie do transportu kolejowego, rynna na szpule oraz wzmocniona szyjka ramy.

W naczepie Kögel Cargo cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!