Firma EURO-TRANS zdecydowała się powiększyć swoją flotę o dwadzieścia sześć ekonomicznych i lekkich Volvo FM, specjalnie przystosowanych do transportu krajowego. Nowe ciągniki pochodzą ze specjalnej oferty Volvo Trucks 4Poland.
To pierwsze pojazdy Volvo Trucks w ponad piętnastoletniej historii firmy EURO-TRANS. Przedsiębiorstwo świadczy usługi dla kopalni kruszyw, producentów betonu oraz firm realizujących inwestycje infrastrukturalne oraz mieszkaniowo-komercyjne. Aby sprostać licznym zamówieniom i rosnącym wymaganiom klientów, firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz flotę ponad 400 pojazdów, które są systematycznie wymieniane na nowsze modele.
W tym roku firma EURO-TRANS wybrała markę Volvo Trucks i powiększyła swoją flotę aż o dwadzieścia sześć nowych ciągników Volvo FM.
– Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów oraz testy, ale również profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych pojazdów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy – podkreśla Łukasz Chada, Kierownik ds. Transportu Kruszyw z firmy EURO-TRANS.
Nowe ciągniki Volvo FM, które właśnie zostały odebrane przez EURO-TRANS, są dostosowane do potrzeb firm realizujących przewozy na trasach krajowych. Ciągniki Volvo FM są wyposażone w silniki o pojemności 11 litrów i mocy 410 KM oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift.
– Dodatkowo skrzynia I-Shift wyposażona jest w funkcję I-Roll czyli tzw. “wolne koło” oraz współpracuje z inteligentnym tempomatem I-See, który odczytuje topografię terenu i na tej podstawie dobiera odpowiednie przełożenie oraz dostosowuje prędkość pojazdu aby uzyskać najniższe zużycie paliwa – dodaje Arkadiusz Gruchała.
W pojazdach Volvo FM zadbano również o komfort kierowców. Wyposażono je w podwyższane, przestronne kabiny sypialne typu GLOBETROTTER oraz system Audio-High z wbudowanym systemem głośnomówiącym, który zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pojazdy, które trafiły do EURO-TRANS zostały dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Dwadzieścia samochodów to ciągniki siodłowe ze specjalną przystawką i hydrauliką przeznaczone pod naczepy samowyładowcze. Będą one używane do przewozu różnego rodzaju kruszyw, stanowiącego ważny element działalności firmy. Pozostałe sześć pojazdów to ciągniki z przystawką i kompresorem przystosowane pod cementonaczepy.
– Kontrakt z EURO-TRANS obejmuje także dwa dodatkowe, cztero- i pięcioosiowe podwozia typu FMX, które właśnie zabudowują się pompami do betonu i będą dostarczone w późniejszym terminie. Nasz klient poza transportem kruszyw zajmuje się także dostarczaniem betonu i właśnie do tego posłużą mu dodatkowe specjalistyczne podwozia – tłumaczy Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks.
Zakup nowych ciągników Volvo FM przez EURO-TRANS poprzedziły testy próbne pojazdów, zorganizowane przez firmę wśród czołowych marek samochodów ciężarowych w Polsce.
Komentarze