Firma DRABPOL wprowadziła na rynek swoje własne rozwiązanie – TPMS Telematics. Integrujące system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z systemami telematycznymi.
W przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub przekroczenia wysokiej temperatury opony, TPMS TELEMATICS zdalnie alarmuje zarządzających transportem o zaistniałym zdarzeniu.
Systemy telematyczne coraz bardziej rozszerzają swój zakres o zdalne monitorowanie ciśnienia, a nawet temperatury opon, umożliwiając tym samym właścicielom i zarządzającym pojazdami stały wgląd do informacji odnoście właściwego użytkowania ogumienia. Systemy zarządzania pojazdami zintegrowane z systemami TPMS nie tylko dyscyplinują kierowców, aby dbali o właściwe ciśnienie w oponach, ale również pozwalają na odtworzenie danych historycznych w przypadku zniszczenia ogumienia.
System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck jest zintegrowany z szeregiem systemów zarządzania pojazdami – poprzez bezpośrednią komunikację za pomocą magistrali CAN ze sterownikami systemów telematycznych. Są to między innymi systemy takich firm jak:
- Astrata,
- Atrom,
- ENTE,
- FrameLogic,
- Geotic (GPS Guardian),
- Mix Telematics,
- Tekom – Technologia.
Moduł TPMS_Telematics konwertuje sygnały alarmów, wychodzące z jednostki sterującej ContiPressureCheck w formacie CAN (J1939) na sygnały napięciowe i poprzez wiązkę przenosi je do wejść analogowo-cyfrowych sterownika systemu telematycznego.
Wystarczy tylko, by sterownik systemu telematycznego posiadał 3 wolne wejścia analogowo-cyfrowe lub możliwość ich multiplikowania. W przypadku powstania napięcia na którymś z przewodów, system zarządzania pojazdami definiuje je jako niepożądane zdarzenia tj. niskie ciśnienie opony (-10% nominalnego ciśnienia), bardzo niskie ciśnienie opony (-20% nominalnego ciśnienia) lub wysoka temperatura ogumienia (90oC). Wówczas, w przypadku przekroczenia któregoś z progów, zarządzający pojazdami są natychmiast alarmowani przez system telematyczny w postaci pojawienia się komunikatu na ekranie startowym programu, e-maila lub SMS.
Obecnie nie ma żadnych barier, aby system monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck współpracował ze wszystkimi systemami zarządzania pojazdami, potocznie zwanymi GPS.
Komentarze