Największa opona świata w Monachium

23 kwietnia 2010, 0:00

Podczas targów Bauma dużą atrakcją (dosłownie i w przenośni) jest największa opona na świecie – Michelin XDR 59/80 R 63. Ponad 4 metry wysokości, 1,5 m szerokości oraz waga 5,3 tony to imponujące dane. Mogą one przyjąć obciążenie 100 ton.

Ta gigantyczna opona pozwoli projektować i produkować jeszcze większe wozidła, które będą pracować w kopalniach na całym świecie. Michelin XDR 59/80 R63 jest zbudowana z 890 kilogramów stali, które wystarczyłyby do złożenia dwóch małych samochodów, oraz 3 850 kilogramów gumy, z której można byłoby wyprodukować ponad 600 opon do samochodów osobowych.

Ponadto Michelin wystawia na targach również dwa nowe rodzaje opon – Michelin X-Traction i XHA2, które jeszcze bardziej zwiększą wydajność ładowarek i technologicznych wozideł sztywnoramowych, co znacząco wpłynie na produktywność wielu firm budowlanych, kamieniołomów, żwirowni, piaskowni oraz tych wszystkich firm, gdzie ładowarki i wozidła sztywnoramowe stanowią podstawę biznesu.

X-Traction, to opona używana w kamieniołomach, kopalniach odkrywkowych oraz przy budowie dróg, autostrad czy linii kolejowych. Opona ta była do tej pory produkowana w jednym rozmiarze, przeznaczonym do wozideł o nośności stu ton – 27.00 R 49. We wrześniu 2010, wachlarz opon Michelin X-Traction zostanie poszerzony o rozmiar 24.00 R35, a w 2011 o dwa kolejne rozmiary – 21.00 R 33 i 18.00 R 33.

X-Traction zwiększa wydajność maszyn i redukuje konsumpcję paliwa o 5 proc. Dodatkowo, dzięki innowacjom takim jak Cooling System w strefie barkowej opony czy też całkiem nowa koncepcja karkasu, redukuje nagrzewanie się opon, dzięki czemu pojazdy będą mogły poruszać się w ruchu ciągłym z jeszcze większymi prędkościami.

Michelin XHA2 pojawiła się w dwóch nowych rozmiarach – 20.5 R25 i 29.5 R25. Wprowadzone w 2009 roku na rynku wymiany, od początku lipca 2010 będą również dostępne jako pierwsze wyposażenie nowych maszyn. To nowa generacja lżejszych opon, które redukują konsumpcję paliwa i są wytrzymalsze dzięki czemu zmniejszają się koszty ich eksploatacji. Dodatkowo, nowy bieżnik redukuje wibracje, poprawiając komfort jazdy kierowcy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!