Akumulatory TE z technologią EFB – zwiększona odporność na wstrząsy!

, 28 października 2019, 9:23

W związku z rosnącymi normami czystości spalin, obecnie Euro 6, w pojazdach ciężarowych musiał pojawić się dodatkowy katalizator SCR. W wyniku tego akumulatory w ciągnikach siodłowych umiejscowiono na tylnej osi. Miejsce to jest narażone na wstrząsy, stąd wskazane jest stosowanie akumulatorów o podwyższonej odporności.

Dwa akumulatory Boscha TE w technologii EFB o pojemności 240 Ah i 190 Ah to odpowiedniki tych najczęściej spotykanych w pojazdach – o pojemnościach 180 Ah i 225 Ah. Dzięki większej pojemności i zwiększonej odporności na wstrząsy doskonale sprawdzają się w pojazdach pracujących w ciężkich warunkach i mających duże zapotrzebowanie na prąd.

Dzięki technologii EFB akumulatory mają odporność na wstrząsy spełniającą standard V4 (co odpowiada odporności na wstrząsy do 6 g), większą tolerancję na pracę z niskimi stopniami naładowania oraz są dużo bardziej odporne na pracę cykliczną.

Zwiększoną odporność na wstrząsy zapewniają:

  • klejenie na gorąco całych pakietów płyt do dna obudowy, co dodatkowo zmniejsza obciążenia mechaniczne połączeń wewnętrznych akumulatora,
  • pokrycie płyty dodatniej warstwą poliestru, co poprawia stabilność masy czynnej zapobiegając jej opadaniu z kratki, zwiększając odporność na pracę cykliczną oraz odporność na wstrząsy i wibracje,
  • wzmocnienie klejem termoplastycznym miejsc mocowania płyt do ich łączników, co zmniejsza ryzyko oberwania pojedynczych płyt,
  • zastosowanie dodatkowych stabilizatorów mostków pomiędzy trzecią a czwartą celą, co przeciwdziała pęknięciu mostka w miejscu najbardziej obciążonym mechanicznie.

Aby zwiększyć żywotność akumulatorów zastosowano mikroporowate separatory kopertowe zapobiegające zwarciu płyty dodatniej. Konstrukcja kratki ołowianej PowerFrame® produkowanej metodą wytłaczania charakteryzuje się skróconymi drogami przepływu prądu, co zmniejsza oporność wewnętrzną i zwiększa moc. Z kolei cyrkulatory kwasowe zapobiegają rozwarstwianiu elektrolitu, co zwiększa dostępny prąd rozruchowy oraz opóźnia zjawisko zasiarczania płyt.

Dowiedz się więcej

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!