Castrol upraszcza gamę olejów silnikowych do samochodów ciężarowych i autobusów, zamiast kilku linii produktów będzie oferować dwie – Vecton i CRB. Dzięki temu wybór właściwego produktu stanie się łatwiejszy, a dystrybutorzy nie będą musieli utrzymywać zbyt dużych stanów magazynowych.
Nowa gama to owoc pracy inżynierów i testów sprawdzających pracę oleju. Testy silnikowe obejmowały dystans 7 mln km – to odpowiednik dziewięciu podróży na Księżyc i z powrotem.
– Prace nad olejami pochłonęły 290 000 roboczogodzin, a podczas 600 testów przeanalizowano tak dużą ilość oleju, że można byłoby nim załadować 400 ciężarówek. Wprowadzone zmiany to kolejny krok w upraszczaniu i ujednolicaniu naszej oferty dla użytkowników pojazdów ciężarowych. Dzięki temu klienci łatwiej znajdą odpowiedni dla siebie olej, a nam ułatwi to promocję produktów. Nowa gama pokrywa 97% wymagań producentów OEM w zakresie olejów silnikowych – Paweł Mastalerek ekspert techniczny Castrol.
Uproszczone portfolio oznacza także korzyści dla dystrybutorów – mogą oni utrzymywać niższe zapasy magazynowe i ograniczyć koszty logistyki. Łatwość w zarządzaniu, przy znacznie mniejszej liczbie linii olejów silnikowych, przekładniowych i specjalistycznych, umożliwia łatwiejszy wybór odpowiedniego środka smarnego dla kierowcy.
Nowe oleje Vecton mają dłuższą żywotność, co pozwala wydłużyć maksymalnie przebiegi między wymianami oleju. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii System Pro Technolog, która zapewnia dodatkową rezerwę wytrzymałości, zapobiegającą degradacji oleju nawet podczas pracy przy wyższych obciążeniach i temperaturach. Nowa linia Vecton to odpowiedź na nowoczesne rozwiązania w silnikach, które pozwalają na uzyskanie aż o 30% większego momentu obrotowego, lecz jednocześnie zwiększają temperaturę i ciśnienie w silniku. Stabilność lepkości jest wyższa o 37%, ochrona termiczna – o 72%, kontrola osadów – o 41%, zaś w dziedzinie neutralizacji kwasów Vecton jest lepszy o 58% od wymogów norm.
Nowa gama olejów Vecton jest dostępna w sześciu odmianach, o lepkości od 5W-30, przez 10W-30, 10W-40 aż po 15W-40. Są to oleje mineralne (15W-40), półsyntetyczne (10W-30) i syntetyczne (5W-30 i 10W-40). Vecton 5W-30 nosi dodatkowe oznaczenie Fuel Saver – dzięki niemu można zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 1%. Oleje Vecton 10W-30 i 10W-40 są olejami Long Drain, co oznacza, że zależnie od marki ciężarówki można je wymieniać co 100, a nawet co 120 tys. km.
Castrol Vecton to pierwsze na świecie oleje silnikowe do samochodów ciężarowych z certyfikatem CO2 neutral. Każdy litr oleju Castrol Vecton to 2 kg zneutralizowanego dwutlenku węgla, co przy flocie 30 pojazdów oznacza 2400 kg CO2 rocznie. Oleje rodziny CRB Turbomax z technologią DuraShield Boosters działają aktywnie na dwa sposoby – zapobiegają osadzaniu się sadzy oraz zapewniają wytrzymałą warstwę ochronną na kluczowych elementach silnika. Do wyboru jest sześć odmian oleju CRB o różnych lepkościach, tj. trzy wielosezonowe – 10W-40, 15W-40 oraz 20W-50 i trzy jednosezonowe – 10W, 30 i 40.O
Komentarze