Szkolenia Inter Cars – wspieramy rozwój Twojego biznesu!

3 grudnia 2018, 23:23

Szkolenia to jeden z kluczowych aspektów w rozwoju kompetencji mechanika. Przy „kurczącym się” rynku pracy w tym segmencie oraz stale zwiększającym się popycie na wykwalifikowaną kadrę, stają się one nie tylko obowiązkiem, ale i koniecznością w ciągłym rozwoju każdego warsztatu.

– Inter Cars wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, każdego roku przygotowuje szeroką ofertę szkoleniową, skierowaną zarówno do klientów firmy, jak i mechaników chcących podnosić swoje kwalifikacje – mówi Radosław Sujka, Menadżer ds. Szkoleń w Inter Cars – Rocznie organizujemy kilkaset szkoleń techniczno-produktowych, odbywających się w trzech mobilnych centrach szkoleniowych, w naszych filiach lub w szkołach partnerskich, z którymi ściśle współpracujemy w ramach projektu Młode Kadry. Do tego dochodzą szkolenia stricte techniczne, prowadzone przez wysoko wykwalifikowanych trenerów Inter Cars, szkolenia e-learningowe pozwalające mechanikom zweryfikować swój stan wiedzy oraz szkolenia biznesowe.

Z roku na rok ilość oferowanych przez Inter Cars szkoleń jest coraz większa. Nie jesteśmy zwolennikami rewolucji, w której co kilka miesięcy wymienia się znaczną część planu szkoleniowego. Skłaniamy się raczej ku ewolucji i zwiększaniu szkoleń, które są najbardziej perspektywiczne i cieszą się największym zainteresowaniem klientów.

– W 2018 roku przeprowadziliśmy np. znacznie więcej szkoleń z pojazdów o napędach alternatywnych, hybrydowych i elektrycznych. Zwiększyło się też zapotrzebowanie na szkolenia związane z systemami Euro 6 i AdBlue. Zupełną nowością były natomiast szkolenia dla firm transportowych – mówi Grzegorz Siwecki, Koordynator Projektów Szkoleń Technicznych w Inter Cars.

Szansa na rozwój

Inter Cars oferuje cały wachlarz możliwości finansowania szkoleń. Duża część tych płatnych jest dofinansowywana z Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego czy Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Aby jak najbardziej wesprzeć klientów, w strukturach firmy wydelegowano pracownika, który przeprowadza klienta przez cały proces dofinansowania z UE na poczet szkoleń technicznych. Należy pamiętać również, że znakomita część oferowanych przez Inter Cars prelekcji jest całkowicie bezpłatna. Nie są to jedynie szkolenia w ramach projektu ShowTruck i ShowCar, ale też takie, organizowane w filiach.

Szkolenia prowadzone są zarówno przez posiadających najwyższe kompetencje i bardzo duże doświadczenie trenerów Inter Cars, jak i ekspertów wydelegowanych bezpośrednio od dostawców. Do końca października tego roku w całej Polsce zorganizowanych zostało 677 szkoleń. Blisko połowa z nich, bo aż 326, przeprowadziła kadra trenerska Inter Cars, pozostałe nasi partnerzy ze strony dostawców.

Co oczywiste, lwią część uczestników szkoleń stanowią mechanicy. Są to zarówno doświadczeni pracownicy, którzy chcąc pogłębić swoją wiedzę, jak też młodzi ludzie dopiero rozpoczynający przygodę z zawodem mechanika. Specjalnie dla drugiej z tych grup w przyszłym roku zorganizowana zostanie Akademia Rozwoju Warsztatu, w której podstawową wiedzę otrzymywali będą nie tylko mechanicy, ale i ich pomocnicy. Młodzi ludzie trafią pod nasze skrzydła na kilka dni, a po powrocie do warsztatu będą przygotowani – w podstawowym zakresie – do pracy. Projekt ten realizowany będzie dla warsztatów zrzeszonych w sieciach serwisowych Q-Service i Q-Service Truck.

Ważne, że oprócz szkoleń organizowanych w Polsce, cyklicznie przygotowujemy również szkolenia w naszych zagranicznych filiach: na Litwie, Łotwie i w Estonii. Goście z zagranicy startują też we flagowym konkursie programu Młode Kadry, Young Car Mechanic, w którym najzdolniejsi młodzi mechanicy z kilku europejskich krajów stają w szranki o tytuł najlepszego z nich.

Aby zweryfikować zasadność organizacji danego szkolenia, po każdym z nich wśród uczestników przeprowadzana jest ankieta. Głównym kryterium przydatności zawsze jest ocena samego uczestnika i jego indywidualne wnioski – czy dane szkolenie okazało się pomocne i przyda mu się w dalszym rozwoju własnych umiejętności.

– Nasze szkolenia ukierunkowane są na praktykę warsztatową. Osoba, która kończy szkolenie otrzymuje zakres wiedzy, który w sposób efektywny może praktycznie natychmiast wykorzystać do pracy w warsztacie – mówi Grzegorz Siwecki.

Należy podkreślić, że w szkoleniach organizowanych przez Inter Cars nie chodzi tylko o to, żeby ludzie dowiedzieli się czegoś nowego, ale zastosowali to, czego dotychczas nauczyli się w pracy. Dopiero wtedy szkolenie może zostać uznane ze udane.

Jakie korzyści?

Wszelkie działania szkoleniowe wpływają na rozwój relacji biznesowych z kooperantami Inter Cars, a o ich wartości świadczyć może choćby ewaluacja wiedzy – im więcej osób z danych warsztatów zostanie przeszkolonych, tym większy jest zakres oferowanych przez nie usług. Z bardziej policzalnych kryteriów warto zwrócić uwagę, że znacząco zmniejsza się reklamacyjność na produkty, z których szkolimy i bezpośrednio wzrasta świadomość produktu po stronie konsumenta. Klienci, którzy regularnie szkolą się w Inter Cars, pochwalić mogą się dużo większą dynamiką efektywności serwisowej oraz wyższą rentownością warsztatu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!