Wszyscy producenci samochodów ciężarowych, m.in. Mercedes-Benz, MAN, Volvo, Scania i Renault montują w swoich silnikach wyłącznie kute wały korbowe. Jest to podyktowane faktem, że montuje się je w silnikach z dużym momentem obrotowym.
Kute wały korbowe posiadają znacznie większą odporność na pęknięcia spowodowane zmęczeniem materiału. Dzięki temu można zapobiec przedwczesnym awariom i zagwarantować sprawność przy przeciążeniach podczas pracy. Ponadto wspomniana wyżej większa odporność pozwala na pełne wykorzystanie przewidzianego kolejnego stopnia nadwymiaru, bez ryzyka pęknięcia wału korbowego. Montaż odlewanych wałów korbowych, w przypadku, jeśli producent silnika stosuje kute wały korbowe, jest dużym błędem i prowadzi niezaprzeczalnie do obniżenia niezawodności i żywotności silnika ciężarowego.
Firma OE Germany, z którą Inter Cars współpracuje już od dłuższego czasu, jest specjalistą w zakresie części konstrukcyjnych i zamiennych do samochodów ciężarowych, pojazdów użytkowych, maszyn budowlanych i rolniczych oraz do silników stacjonarnych. Oferta obejmuje między innymi bloki silników, shortblocki, głowice cylindrów, wały korbowe czy wałki rozrządu.
Przykładowe indeksy w Katalogu Online:
- 01 0300 501000 – wał korbowy MERCEDES OM501 LA
- 02 0300 083401 – wał korbowy MAN D0834 Common Rail
- 02 0300 083601 – wał korbowy MAN D0836 Common Rail
- 02 0300 287600 – wał korbowy MAN D2876 LF
- 05 0300 130000 – wał korbowy SCANIA DC 13
- 06 0300 XF1050 – wał korbowy МХ DAF CF85IV/XF105
Komentarze