IVECO Poland dostarczy Sachs Trans International 14 ciągników siodłowych

, 16 stycznia 2019, 10:54

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą Sachs Trans International na dostawę 14 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).

Umowa została podpisana 15 stycznia 2019 roku w Radlinie w województwie śląskim, gdzie swoją siedzibę ma przewoźnik. Sachs Trans International to rodzinna firma z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku transportowym. Zaczynając od jednej ciężarówki, dziś swój tabor opiera o ponad 300 pojazdów oraz przeszło 20 rodzajów naczep, oferując szeroki zakres usług transportowych i obejmując swoim zasięgiem całą Europę.

IVECO Stralis NP 460 LNG dla Sachs Trans International mają zostać dostarczone w wersjach Low Tractor oraz Standard już wiosną 2019 r.

– Stralis NP 460 zasilany skroplonym gazem ziemnym sprawdza się w transporcie długodystansowym i na najbardziej wymagających trasach. Firma Sachs Trans dołączyła do grona przewoźników, którzy zaufali technologii gazu ziemnego oferowanej przez markę IVECO, tym samym podejmując ważny krok w kierunku rozwoju zrównoważonej floty w swojej logistyce – powiedział Daniel Wolszczak, Prezes IVECO Poland.

– W związku z trendami i wyzwaniami na rynku transportowym, od 2018 roku Sachs Trans jeszcze bardziej przywiązuje uwagę do zrównoważonego rozwoju. Oznacza to większy nacisk na ekologię, nowoczesność i bezpieczeństwo przy uwzględnianiu planów rozwoju spółki. Jednym z elementów tego procesu jest zakontraktowanie dostawy 14 ciągników marki IVECO, zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG – powiedział Marek Sachs, Prezes Zarządu Sachs Trans International.

IVECO Stralis NP 460, zasilany wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i wyposażony w dwa zbiorniki kriogeniczne, rozwija moc 460 KM i oferuje zasięg do 1600 kilometrów. Dzięki zastosowanym technologiom i usługom IVECO producenci zapewniają o 15-20% niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy. Dodatkowo przy cenie gazu ziemnego niższej nawet o 30% od ceny ON całkowita oszczędność na paliwie może sięgnąć 40% w porównaniu do analogicznych pojazdów napędzanych silnikami diesla.

Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.

Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG), jak i sprężonego (CNG), oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania klientów w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).

Komentarze

Brak komentarzy!