Z końcem 2018 roku polski producent dostarczył zabudowę przeznaczoną do transportu węgla kamiennego w kopalni w Longyearbyen.
Longyearbyen jest największą miejscowością na Spitsbergenie. Skrzynia na podwoziu Volvo 8×4 została zaprojektowana specjalnie do pracy w arktycznych warunkach klimatycznych, gdzie transport odbywa się nie tylko w większości w minusowych temperaturach, ale i podczas trwających tutaj niemal 4 miesiące nocy polarnych.
Skrzynia o objętości 26,5 m3 objętości jest w stanie przewieść 26 t ładunku. Hydrauliczny wibrator zamontowany pod podłogą zapobiega przymarzaniu miałkiego węgla do skrzyni. Konstruktorzy KH-KIPPER zadbali także o odpowiednia wyprofilowanie wnętrza, tak aby węgiel nie zalegał podczas wyładunku, a hydrauliczna szufla zsypowa ułatwia wyładunek.
Hydrauliczny dach chroni ładunek przed arktycznym wiatrem. Dużą zaletą takiego rozwiązania w stosunku do tradycyjnej plandeki jest możliwość sterowania bezpośrednio z kabiny bez potrzeby wysiadania z samochodu. Zwiększa bezpieczeństwo pracy kierowcy, jego komfort i ogólną czystość w kabinie.
2 LED-owe światła ze specjalnym podgrzewaniem i kamera ze spryskiwaczem zamontowane na skrzyni pozwalają kierowcy śledzić proces załadunku i rozładunku z kabiny. 10 świateł LED na pojeździe zwiększa widoczność i bezpieczeństwo podczas polarnych nocy. Zamontowany został również system, który automatycznie smaruje każdy punkt smarny w pojeździe, monitorując przy tym na bieżąco przebieg procesu i przekazując niezbędne informacje kierowcy.
Komentarze